بازگشت - در پاسخ به مطلبی که ما در خبرچین لینک داده بودیم. به احترام حقوق مطبوعاتی نقد و آزادی بیان، به این نوشته لینک داده شد. بیشک مسئول محتویات نوشته، خود نویسنده است.
با وجود توضيحاب مفصلي که در وبلاگ بازگشت نوشته شده من به عنوان يک خواننده معتقدم حق با مجيد زهري است. ضمنن در رابطه با صلح اجباري امام حسن من روايات ديگري رادر کتب تاريخي خوانده ام از جمله اين مطلب که حسن حدود شش فرسخ در پشت جبهه و نه در ميان افرادش ودر جلو دشمن، خود را از مهلکه دور نگهداشبه بوده است واين موضوع يکي از دلائل مهمي براي فرار افرادش از جبهه بوده است ضمنن حسن بر خلاف ديگران اهل جنگ وجدل نبود وتقاضاي صلح معاويه را با ميل ورضاپذيرفت و براي هميشه از سياست کنار کشيد
دوست عزیز حمید-میداف! جهت تذکر: من، و کلاً خبرچین، اصولاً در این بحث کمترین دخالتی نکردهایم که بخواهد حق با ما باشد یا نباشد؛ ما تنها اخبار را بازتاب دادهایم. از همراهی شما سپاسگزارم.
آقای حمید میداف با سلام اگر میشود لطفا اسم آن کتاب را به من بگویید.چه در کتاب ابن اعثم که مفصل ترین روایت از ماجرای امام حسن است(و تقریبا تمام تاریخ نویسان ماجرای حسن را با واسطه از او نقل کرده اند) کوچکترین اشارهای بهمقصر بودن و ضعف حسن نکرده است.همچنین تاریخ طبری و یعقوبی که به ماجرای حسن اشاره کرده اند هیچگاه از ضعف حسن سخنی به میان نیاورده اند.سخن حسن و اعلام آمادگی او برای جنگ حتی با ده نفر یار وفادار با این عمل جعلی که به او نسبت داده شده منافات دارد.شرایط ویژه حسن که حتی حجرو سلیمان آتشین و انقلابی را مجاب میکند حاکی از این است که صلح تنها و تنها راه بوده است. موفق و پیروز باشید
دوست عزيز مجيد زُهری، فکر کردم مطلبی را که دروبلاگ نگاه مطالعه کرده ام ـــ آن مطلب در پاسخ به مقاله (زنان محمد) نوشته شده بود ـــ به قلم شماست . ازاين سوء تفاهمی که پيش آمده است پوزش می طلبم.
اين وبلاگ گروهی، فضايی است برای انتشار لينکهای مفيد؛ معرفی هرچه که خواندنی، ديدنی يا شنيدنی است.
اين همکاری گروهی به هدف آگاهیرسانی و بازتابدادنِ مطالب خواندنی در فضای رايانهای شکل گرفته است.
اعضای اين وبلاگ، بهطور مستقل و بدون صافی عمل میکنند و طبيعی است که هر کس سليقهی خود را در انتخاب مطالب در پيش گيرد. ضمناً اعضا بسته به خواست خود میتوانند با اسم واقعی يا مستعار بنويسند. ناگفته پيداست که اين کار جمعی، نمايندهی هيچ تشکّل و انديشه ويژهی سياسی، فرهنگی يا قومی نيست؛ تلاش جمعی ما، به قصد پوششدادن ديدگاههای
گوناگون است. در اين راه، دست عزيزانی که با ارسال لينک به ياریمان بشتابند را میفشاريم.
4 Ù¾ÙÙÙا٠:
با وجود توضيحاب مفصلي که در وبلاگ بازگشت نوشته شده من به عنوان يک خواننده معتقدم حق با مجيد زهري است. ضمنن در رابطه با صلح اجباري امام حسن من روايات ديگري رادر کتب تاريخي خوانده ام از جمله اين مطلب که حسن حدود شش فرسخ در پشت جبهه و نه در ميان افرادش ودر جلو دشمن، خود را از مهلکه دور نگهداشبه بوده است واين موضوع يکي از دلائل مهمي براي فرار افرادش از جبهه بوده است ضمنن حسن بر خلاف ديگران اهل جنگ وجدل نبود وتقاضاي صلح معاويه را با ميل ورضاپذيرفت و براي هميشه از سياست کنار کشيد
دوست عزیز حمید-میداف!
جهت تذکر: من، و کلاً خبرچین، اصولاً در این بحث کمترین دخالتی نکردهایم که بخواهد حق با ما باشد یا نباشد؛ ما تنها اخبار را بازتاب دادهایم.
از همراهی شما سپاسگزارم.
آقای حمید میداف با سلام
اگر میشود لطفا اسم آن کتاب را به من بگویید.چه در کتاب ابن اعثم که مفصل ترین روایت از ماجرای امام حسن است(و تقریبا تمام تاریخ نویسان ماجرای حسن را با واسطه از او نقل کرده اند) کوچکترین اشارهای بهمقصر بودن و ضعف حسن نکرده است.همچنین تاریخ طبری و یعقوبی که به ماجرای حسن اشاره کرده اند هیچگاه از ضعف حسن سخنی به میان نیاورده اند.سخن حسن و اعلام آمادگی او برای جنگ حتی با ده نفر یار وفادار با این عمل جعلی که به او نسبت داده شده منافات دارد.شرایط ویژه حسن که حتی حجرو سلیمان آتشین و انقلابی را مجاب میکند حاکی از این است که صلح تنها و تنها راه بوده است.
موفق و پیروز باشید
دوست عزيز مجيد زُهری، فکر کردم مطلبی را که دروبلاگ نگاه مطالعه کرده ام ـــ آن مطلب در پاسخ به مقاله (زنان محمد) نوشته شده بود ـــ به قلم شماست . ازاين سوء تفاهمی که پيش آمده است پوزش می طلبم.
<<< صÙØÙâÛ Ø§ØµÙÛ