Wednesday, May 04, 2005

خط قرمز در صبحانه!

باعث شگفتی است که اعضای صبحانه حق ندارند نظر خود را پای لینکی که می‌دهند بیان کنند! اگر اعضا حق اظهار نظر "راجع‌به لینک خودشان"‌ را هم نداشته باشند که دیگر واویلاست...؟ خلاصه که عجب حکومت نظامی‌یی است در آن دیار!‍

4 پـيـام:

Anonymous Anonymous گفته است:

آقاي زهري من عضو صبحانه هستم. رضعيت آنچنان بد نيست. به نظرم وبلاگ شماست که در آينده با مشکل مواجه خواهد شد. هيچ تعصبي هم روي صبحانه ندارم. چند صباحي است که از جالبي آن کم شده. قوانيني هم هستند که البته شايد بد تر باشند مثلا ۲يا ۳ -۴ مطلب پشت سر هم از يک موضوع نمي توان نوشت و احيانا اگر بوي سو استفاده هم بدهد حذف مي شود. وبلاگ شما که ايراد هاي زيادي دارد و نقد بسيار؛ از اين لحاظ که خواستار يک خبرگزاري بي پروا و بدون احتياط باشد خيلي خوب است اما با موانع و مسائلي همراهست که به زودي اگر اين وبلاگ بال و پر گرفت مشخص ميشوند و ايجاد مشکل مي کنند. قطعا ايده آل همان چيزي است که شما در پي آنيد اما صبحانه آهسته و پيوسته ميرود. و از نظر من شما تند مي رويد اما اگر پر بيننده شديد به مشکل مواجه خواهيد شد. کار صبحانه اوايل بد بود و اديتور و کار پرداز اون شخصي به اسم فضول ؛ به دلخواه پست ها را پاک مي کرد؛ و واقعا هم با فرمان هاي حکومتي آقاي درخشان مغاير بود که خود حسين هم پذيرفت. اما کم کم وضعيت بهتر شد. اما در کل سيستم و قوانين صبحانه براي من قابل درکه و فکر نمي کنم که شما فکر مي کنيد که آقاي حسين درخشان بعد از خواب شبانه تصميم به وضع اين قوانين کرده اند.

5:51 PM  
Blogger Shabnam گفته است:

ببخشيد، من شايد درست نفهميدم...ولی منظور از تند روی دقیقا چيه؟و چرا بايد کمتر بودن قوانين دست و پا گير، به معنای تند روی باشه؟...اگر پر بيننده باشيم ، با مشکلات جديد رو به رو خواهيم شد، در اين حرفی نیست، در اونصورت بستگی به اون مشکل دنبال راه حل خواهيم گشت...در مورد ايرادات و انتقادات هم کاش بيشتر مي نوشتين!

8:41 PM  
Blogger Majid Zohari گفته است:

دوست بی‌نام!
اصولاً من دلیلی برای مقایسه‌ی خبرچین با صبحانه نمی‌بینم، هرچند هر دوی آن‌ها لینک‌ها را منتشر می‌کنند.
این مسئله چند دلیل دارد:‌ نخست این‌که لینک‌گذاران در خبرچین آزادی عمل دارند و طبق سلیقه‌ی خود کار می‌کنند، اما در صبحانه چنین نیست.
دوم: در خبرچین دوستان با هویت مشخص خودشان لینک می‌گذارند، اما در صبحانه اصلاً معلوم نیست لینک‌گذار کیست و ممکن است یک‌نفر چند آی دی مختلف داشته باشد.
سوم: ما هیچ محدودیتی در لینک‌دادن نداریم و بیش‌تر سعی می‌کنیم وبلاگ‌شهر را پوشش بدهیم، چون وبلاگ‌شهر تولید کننده‌ی هفتاد درصد از زبان فارسی در نت است، اما در صبحانه اصلاً لینک‌دادن به وبلاگ‌ها ممنوع است!
چهارم: همکاران در خبرچین آزاد هستند در زیر هر لینک، به فراخور سلیقه‌ی خودشان توضیحی بنویسند و اصولاً این یکی از زیبایی‌های خبرچین است، اما این موضوع در صبحانه ممنوع است!
پنجم: ما به وبلاگ‌ها -چه در کنار صفحه و چه در متن- لینک می‌دهیم و به توسعه‌ی وبلاگ‌شهر و ارتباطات در نت کمک می‌کنیم اما صبحانه عملاً این موضوع را فاکتور گرفته است.
...
پرسش من این است که با وجود این خطوط عجیب-غریب قرمز در صبحانه، دوستان بر اساس چه انگیزه‌ای در آن مشارکت و کار می‌کنند؟!

12:11 AM  
Blogger Majid Zohari گفته است:

سام عزیز!
به نظر من صبحانه یکی از سایت‌های مفید اطلاع‌رسانی است، اما متاسفانه دارد سطح آن نزول می‌کند. این نقدها کمک می‌کند که مدیریت صبحانه در رویه‌اش تجدید نظر کند.

3:18 AM  

<<< صفحه‌ی اصلی

Powered by Blogger