Saturday, April 30, 2005

ارزيابي كيفي وب‌سايت‌ها: ابزارها و معيارها

مطلبی مفید از وبلاگ آچار فرانسه

Feminism را Womanism تلقی نکنید

امشاسپندان سوالاتی مطرح کرده که پاسخ شما را می‌طلبد.

معماهای گنجی

روزنامه های دخو

فضول الممالک

این شما و این هم شیرین زبانی فضول الممالک. با تشکر از حمید رضا زندی - وبلاگ نقش خیال

کشکول هفتگى

پارسا نوشت

اعلام زمان برگزاری دومین جلسه دادگاه محمدرضافتحی

وبلاگ ف.م.سخن

ژاپن اسلامي و ايران شينتوئي

يا : چگونه ميتوان با پنجاه هزار تومان كلي سنگ خشخاشي خريد .( نوشته ائي از آقاي خالديان را به زبان افرادي بخوانيد كه از خارج به ايران ميايند و ميخواهند فارسي حرف بزنند !)

وبنگارانی که مصرانه خواستار آزادی اکبر گنجی هستند

اين فهرست به مرور تکميل خواهد شد:
× تذکر:‌ تنها نام کسانی به فهرست اضافه می‌شود که یا نام وبلاگ خود را به "اکبر گنجی" تغییر داده‌ و یا در حمایت از او مطلبی نوشته باشند.
[ف.م. سخن][فانوس][پارسا صائبی][سام ضيائی][وحيد پوراستاد][سایه آبی][گوشزد][حسین خداداد][افسون فسرده][عبدالقادر بلوچ][سرزمين آفتاب][يک قطره][ملاحسنی][گردباد][هنوز][نی‌لبک][منتقد][روح بلاگر][مجيد زهری][فراز][مسعود برجيان][پويا][نیک‌آهنگ کوثر][در جدال با خاموشی][حنيف مزروعی][پستوها][اهری][شادی شاعرانه][خوابگرد][فواد][من در غربت][مهدی هنرپرداز][نگاه يک اميدوار][يوگينی][Lifewithlove][پرگار][کائوس][بيژن صف‌سری][Zirtitr][حسن درويش‌پور][آشيل][Lenium][شبنم فکر][نازخاتون][غريب تندرست][سينه‌چاک][الههء مهر][عباس معروفی][علی‌رضا تمدّن][م مثل ما][دریاروندگان][حرف حساب][بلاگ‌نوشت][روزمرگ‌ها][مهدی جامی][عطاالله مهاجرانی][جواد طواف][احمد سيف][قاصدک][هزار حرف نگفته][رهايی][مهرگان][شبگرد][زيستن][زيتون][اقبال][دخو][شيما کلباسی][سربه‌هوا][جمهور][فلسفه][خيابان شماره 11][هزار حرف نگفته][زنانه‌ها][حقوقدان][مهدی هنرپرداز][آشپزباشی][دختر همسايه][شملک][بهمن شمس][حرف‌های گهگاهی][آهو][ايران فردا][گزيده بلاگستان][دانشجو][نسل فردا][من و تو][طنين سکوت][عليداد][گنجشکک][هادی حيدری][سيامک فريد][تنها][جمهوری قلم][نقش خيال][خيال تشنه][خاکستری][رامين ثابت][وکيل دادگستری][الپر][سرزمين من][انسون][اين خانه سياه است][کومه][يک کرمانشاهی][ارتفاع درد][و اما زندگی][خنده‌های شراب][وب‌نامه][من در غربت][تحلیل‌های روزانه][آفساید][هزارویک روزنه][ناجور][رضا نصری][زن‌نوشت][Green Year][هادی منتخبی][يوگینی][آوای زمين][زرتشت][بدون مرز][آیین مهر][فریاد هادوی][دندانپزشک][چشم‌ها را باید شست][حنیف][نفرین‌نامه][آرش کمانگیر][عاشق ایران][ضد خاطرات][قصه‌گو][Kamen][تنها][Persia][اولدوز و کلاغ‌ها][خرس مهربان][شبح]

همکاران وبنگار! برای فراگيرشدن اين حرکت حقوق بشری، لطفاً متقابلاً لينک اين يادداشت را در وبلاگ خود قرار دهيد يا کل فهرست را کپی کنيد.
::: آخرین به‌روزرسانی فهرست: چهارم می :::

فحشا زير چادر

اين فيلم را دوستان زيادي ديده اند و يا در باره اش شنيده اند . مصاحبه نازي بگلري گزارشگر صداي فارسي آمريكا با كارگردان فيلم را نيز بشنويد .

چسب زخم

يک شعر خيلی زيبا از مانا آقايي، ...طولانی هم نيست! به خوندنش می ارزه جدا!

زنان در مقام جنس اول /رویا صحرایی

نمي دانم چرا اينهايي كه همه اش از جنس دوم و سوم و دهم بودن زنان در جامعه صحبت مي كنند و يا آنهايي كه از مساوي بودن اما نامتشابه بودن حقوق زن و مرد سخن مي‎رانند، سري به بهشت زهرا نمي زنند تا ببينند كه زنان نه درجه دوم هستند و نه داراي حقوق مساوي نامتشابه، بلكه صد در صد درجه اول‎اند و داراي حقوق بيشتر.

يك ديكشنری جالب و سريع، Dicfa.com

سرعت خوبی داره و از نظر شرعی هم گفتن كه اشكال نداره!

نام گوگل را درست تايپ كنيد

لينك از طريق فارستك

مجلس و كار به شيوه‌ی اقماری!

كار به صورت سه هفته، يك هفته در مناطق بد آب‌وهوا و مناطق حاره يك چيز عادی به حساب می‌آيد، اما به نظر می‌رسه كه نمايندگان مجلس هم بدشون نمياد اين مدل كاركردن رو. البته 4هفته، يك‌هفته! لينك از طريق فارستك

کو جبران خسارت!

یازده سال پيش بود كه آن خبر تأسف‌آور را شنيديم. هنگامي كه پيچ راديو را باز كرديم و گوينده اعلام كرد: دقايقي پيش هواپيماي مسافربري فوكر 28 آسمان با 66 مسافر در كوه‌هاي كركس سقوط كرد- وبلاگ وحید پور استاد نازنین

فيلمي درباره قمر الملوك وزيري در آلمان

جاذبه‌هاي گردشگري: فيلم مستند صداي ماه به كارگرداني «فرحناز شريفي» در جشنواره فيلم‌هاي كوتاه ايراني در «كارلزروهه» آلمان به نمايش در مي‌آيد.

رادیوبلاگ این هفته

شنیدنی چون همیشه؛ کاری از عبدالقادر بلوچ.

سايت كتاب اول

قابل توجه تهرانی‌ها البته - نقشه‌ی كامل شهر تهران

هايپركيوب چيست؟

وبلاگ عصر جديد - خواندن اين وبلاگ به شدت توصيه می‌شودها!

فوق‌العاده، فوق‌العاده: مصاحبه با خوابگرد بزرگ!

مصاحبه با سيدرضا شكراللهی - از سری مصاحبه‌های اسد عليمحمدی (وبلاگ بيلی و من)

روياي غربت قسمت اول...

با تشکر از وبلاگ از خود با خويش
روياي غربت قسمت دوم...

کدام‌یک مهم‌تر است: زنان بی‌شمار محمد یا ایران خودمان؟!

نگاه - این مطلب در پاسخ لینکی است که ما در خبرچین داده بودیم و از لحاظ اخلاق مطبوعاتی لازم بود که پاسخ نیز درج شود.

اوّلين روزهای گوگل و یاهو

My OpMDream.

گزارش مراسم بزرگداشت شاهرخ مسکوب در تهران

م مثل ما.

Friday, April 29, 2005

در دفاع از صاحب‌کار؛ به مناسبت روز جهانی کارگر

افسون فسرده - مصداق لینک‌دادن من به نوشته‌ی یونس این است: با تو مخالفم، اما جانم را هم نمی‌دهم که حرفت را بزنی؛‌ فعلاً به لینک‌دادن اکتفا می‌کنیم تا ببینیم بعد چه می‌شود! ضمناً از کارگرها هم در مقابل صاحب‌کارها طرفداری می‌کنیم؛ لینک هم به‌شون می‌دیم:)

اخلاق ماكياولي / دوران ما

«پس براي فرمانروا، داشتن صفات خوب چندان مهم نيست. مهم اين است كه او فن تظاهر به‌داشتن اين صفات را خوب بلد باشد. حتي از اين هم فراتر مي‌روم و مي‌گويم كه اگر او حقيقتاً داراي صفات نيك باشد و به آنها عمل كند به ضررش تمام خواهد شد در حالي كه تظاهر به داشتن اين‌گونه صفات نيك برايش سود آور است.»

گذشته‌ها هرگز فراموش نخواهد شد...

ف. م. سخن

کشف يک شهر باستانی در استان بوشهر

باستان شناسان ايرانی معتقدند موفق به کشف شهری باستانی متعلق به دوره هخامنشيان شده اند که از آن در يکی از لوحه های تخت جمشيد نام برده شده است. بی بی سی

کيهان روزنامه صبح شد

روزنامه کيهان، يکی از روزنامه های معروف ايران که مدت ۶۳ سال عصرها منتشر می شد، نوبت انتشار خود را تغيير داد و از اين پس صبح ها منتشر خواهد شد. بی بی سی

خبرگزاری وبلاگشهر / یک کرمانشاهی

یک کرمانشاهی: « برخلاف بیراهه رفتن عمده لینک‌دانی‌ها [توجه صرف به سیاست، تکیه بر لینک‌نگاری سایت‌های پورنو، تکیه بر لینک‌نگاری مطالب زرد] اینجا(خبرچین) خبری از این چیزها نیست و با به‌روز شدن چند لینک خواندنی وجود دارد.»

شهرداری که حد خودش را نمی­دانست / محمد علی ابطحی

ابطحی: «این که آدم خودش بگوید خوب کار کردم و چند تا رسانه هم در اختیار داشته باشد که همان حرف ها را تکرار کنند، طبیعی است کم کم باورش می شود که خوب کار کرده». در پرانتز داشته باشید که شهردار ارزشی تهران جناب آقای دکتر احمدی نژاد (!) دو روز پیش در پاسخ به انتقاد خاتمی از وضع بد ترافیک در تلویزیون پاسخ بسیار تندی به وی داد.

حق خروج از كشور يك حق بشرى است

در ايران بسيار پيش مى‌آيد كه فعالان حقوق بشر و حقوق مدنى را ممنوع‌الخروج مى‌كنند. آخرين موردى كه در اخبار آمده بود‌ مورد ممنوع‌الخروج شدن شادى صدر، فعال حقوق زنان بود.

متن سخنرانی پوری سلطانی در بزرگداشت شاهرخ مسكوب

پوری سلطانی ( همسر مرتضي كيوان از دوستان نزديك شاهرخ مسكوب) در سخنراني خود در مراسم بزرگداشت اين نويسنده ي فقيد از خاطرات خود با وي گفت و بخش‌هايي از نامه‌هاي مسكوب را بازخواني كرد.

محمد در آستانه اعدام است

يک نوجوان که دو سال پيش يک نفر در شيراز را به قتل رسانده بود، با رسيدن به 18 سالگي در آستانه اعدام قرار دارد.

فهرست کتاب های مطالعات زنان و حوزه ادبیات– زمستان 1383

نرگس طیبات نازنین

در چهارچوب اين قانون اساسي رفرم ممکن نيست

گفت وگوي شهروند با مهرانگيز کار

من مصرانه خواستار دربند ماندن اکبر گنجی هستم!

سيدرضا شکراللهی (خوابگرد) - "يکی به نعل و يکی هم به ميخ"؛ در فرم استعاری ادبی.

دنيايی که در آن زندگی مي کنيم

خيلی فوری، گزارش برای روزنامه‌ی اقبال

الپر: «گزارش می‌خواهيم براي اقبال، با موضوع «تغيير نام وبلاگ‌ها به اكبر گنجی» كه بايد كل ماجرا را بررسی كند، از كجا شروع شد، چه وبلاگ‌هايی هستند، كی‌ها بيشتر تبليغ كردند، هدف چه بود و چه حرف‌هايی زده شد، همه اينها هم در 600 يا حداكثر 750 كلمه! تا فردا ظهر هم بيش‌تر وقت نداريد».

دو هفته نامه شرقيان

شماره هفدهم نشريه الكترونيک شرقيان منتشر شد، همراه با بخش های: ادبی، گزيده ادبی، تاريخ، هنر و... مطالب ديگر.

جزيره سرگردانی

وبنوشته‌های مهرناز از کانادا.

Thursday, April 28, 2005

حکایت انتخابات

وحکایت همچنان باقی است.

يادمان استاد يحيي تار ساز (هوانس ابكاريان ) ارديبهشت ماه در اصفهان برگزار ميشود

زمان برگزاري اين يادمان روز پنج شنبه ۱۵/۲/۱۳۸۴ ساعت ۱۵ و مكان ان اصفهان - پل فلزي - خ حكيم نظامي دامنه كوه صفه پايين تر از بيمارستان الزهرا آرامگاه ارامنه قطعه ي ۷ اعلام شده است .

گزارشی از وضعیت نقض حقوق مطبوعات در سال گذشته

گزارش بسیار و کاملی که به حدود بیش از 200 مورد در آن اشاره شده است

معين:چرا بايد كشورهاي حقير واسطه رابطه ايران با آمريكا باشند

اين هم از کانديدا فرهيخته و دانشگاهی ما جناب آقای دکتر معين. هنوز بلد نيست چهار کلمه با زبان دپيلماسی حرف بزنه. برای بهتر فهميدند تصور کنيد کانديدا يا رياست جمهوری کشور بيايد بگويد کشور حقيری مثل ايران....

'حضور زنان در دولت کرزی برای ظاهر سازی نيست'

خدايش آدم عاقل به اين خانم بلخی ميگويند.

نظرخواهی را با چراگاه یکی نکنید

کسانی که به دلیل سو استفاده بعضی ها معتقد به بستن کامنت ها هستند و آن را برای سر مردم زيادی ميدانند آيا هرگز فکر کردند که جمهوری اسلامی هم با همين دلايل سانسور مي کند و در يک روز چندين روزنامه را مي بندد. دوستان بهتر نيست کمی تحمل خودمان را بالا ببريم .

افزايش سوقصدهای تروريستی ـ DW

در سال گذشته ميلادى ۶۵۱ سوقصد تروريستى در سراسر جهان روى داده كه در پى آنها بيش از ۱۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

حاشیه ای که متن را در خود کشید

يادداشت فرناز راجع‌به بستن كامنت‌ها و مصاحبه‌اش با اسد عليمحمدى

تنبيه بدنی زن چرا؟

دخترانه بی‌نقاب - از طريق "ازپشت يك‌سوم"

استقلال فمینیستی رفرافمینیسم

ساسان م.ک.عاصی

نمايش فيلم‌های رخشان بنی‌اعتماد در موزه هنرهای معاصر

فيلم‌ها رأس ساعت 6 موزه هنرهاي معاصر در خيابان كارگر شمالي برگزار مي‌شود.

تجمع اعتراضى دانشجويان اميركبير به دنبال مرگ یک دانشجو

جمعى از دانشجويان دانشگاه صنعتى اميركبير در اعتراض به عدم پذيرش يكى از هم‌دانشگاهيان بيمار خود از سوى دو بيمارستان در تهران، در برابر اين بيمارستان ها تجمع كردند.

زنان محمد

وبلاگ بازگشت

بهای سنگين زن بودن

اين قصه بر مبنای زندگی واقعی يک دختر ايرانی نگاشته شده است. از طريق " از پشت يك‌سوم"

مردانگی‌ات را هويدا كن!

وبلاگ "از پشت يك‌سوم"

ماه عسل کاکتوس تيلا

نيوزيلند کشور زنان يا بهشت روی زمين.

کشکول امروز (1)

پارسا صائبی: «حسين درخشان در مسافرت است همه ميدانيم. مطلبى هم به روز نمى کند، لينکى هم نميگذارد. ولى روزى چهار هزار نفر مى روند زيارت آنجا. ما که بخيل نيستيم شمارنده‌اى هم نداريم. خدا شمار خوانندگان «سردبير: خودم» را زيادتر کناد ولى اين موضوع عجيبى است و قابل توجه تحليلگران امور صنفى وبلاگستان مى‌تواند باشد».

دسترسي به اخبار براي دريانوردان [ميداف]

بزرگترين مشکل برای دريانوردان دوربودن ازاخبارواتفاقات روزمره است. بویژه برای کسي که می خواهد علاوه براخبارجهان بطوراعم، از اخبار وطنش نیزبطور اخص آگاه شود.

نتايج نظرسنجي انتخابات رياست جمهوري در فني

شرح نتایج حاصله از مجموع 1080 رای اخذ شده در دانشکده فنی: رأی نمی دهم 368 نفر، رأی سفيد 97 نفر.

صدا و سيما به پخش صدای فرهاد ادامه می‌دهد

با تمامي شكايتهاي همسر مرحوم فرهاد صدا و سيما به پخش بدون اجازه خود از صاحبان اثر ادامه ميدهد

Wednesday, April 27, 2005

اصلاً وبلاگ ما از كره‌گي كامنت نداشت! [نقطه ته خط]

مي‌دانم برخي دوستان در مورد اين مطلب جبهه‌گيري مي‌كنند و آن را كاري غيري‌وبلاگي مي‌دانند و اين كه من طاقت انتقاد ندارم و چه و چه. از اين بابت متأسفم.

قوی‌ترین میل جهان

هلن فیشر (Helen fisher) ، محقق و انسان شناس دانشگاه روتگر نیوجرسی، یکی از سرشناس ترین محققین موضوع عشق در سطح جهان است. از او کتاب های متعددی در این مورد به چاپ رسیده، از جمله "آناتومی عشق" (۱۹۹۲) و "جنس قوی" ( ۱۹۹۹) که به رل زنان در جامعه می پردازد...

برنج دشمن لاغری؟

برای مشتاقان سلامتی و لاغری حتما بخوانيد . با تشکر از وبلاگ هزارويک روزنه

ژورناليسم خام دست و چند مسئله ساده [وبلاگ گويا]

يک رسانه خبري که بر مسائل واقعي زندگي روزمره سياسي، اجتماعي و فرهنگي استوار است و وظيفه اصلي آن بازتاب واقعي اين موضوعات است؛ نمي تواند و نبايد واقعيات را بنا بر ميل و نيت و آرمان هاي خود ناديده بگيرد.

لاريجانی در پاسخ به آينده سازان [iranpaparazzi]

دختران نوجوان: شما زن ذليل هستيد يا خير؟
لاريجانی: پيامبر گفت:«زنان ريحانه يعنی گل هستند».

مشكلات ارتقاء به همسر نسخه‌ی 1

يك وجب خاك اينترنت - پژمان دشتی‌نژاد

اخراج دسته‌جمعي 51 روزنامه‌نگار از همشهری

از سوی چه کسی؟ همان کاندیدای بزرگواری که شعار "عدالت اجتماعی" را سرلوحه مبارزات انتخاباتی قرار داده است!

احتمال اعزام تماشاگران زن براي تشويق تيم ملي در ژاپن

هومممممممم!

منشور حقوق بشر ‎زنان از اكوآدور، كلمبيا ،هائيتي ، کوبا عبورکرد

از ایران هم عبور نخواهد کرد.

ناگفته های ديروز

وبلاگ حسن درویش پور با شکل و شمایل تازه

مطالعه‌ی موفق با تمركز

متن كامل يك كتاب روی يك وبلاگ - از طريق آچار فرانسه

مرگ يك دانشجو به راحتی آب‌خوردن!

وبلاگ طبله عطار - از طريق از پشت يك‌سوم

کوچولوی من! تویی تو، تویی تو

کنسرت انتخاباتی ابراهیم نبوی

Tuesday, April 26, 2005

اعتراض به حکم اعدام اسماعیل محمدی کارگر کرد

گزارش به خاک ايران. [ترجمه‌ی متن پتشن].

صل على محمد، جعبه سياه خوش آمد

فانوس - از آخرين کشفيات برادر س.ع.دشمن شناس.

اگر عصبانی میشوید بهتر است زودتر بشوید [DizzyRocker]

اسم ها همه اکبر گنجی شد ولی دلها چه؟ همه برای کمک به پا میخیزند ولی که می جنگد؟...افتخارش مال ماست ولی درد و فشار روانی را خود او متحمل می شود...

کشتار ارامنه توسط ترکان عثمانی در 90 سال پیش

ترکان تا به امروز حاضر به اعتراف به این نسل کشی نمی باشند

اگر می‌خواهيد عکس روی وب بگذاريد، از اين فضاها استفاده کنيد

عليرضا شيرازی.

جمهوری اسلامی با مـذاکـره، از جاه طلبی هسته‌ای خود دست بر نمی‌دارد

پویا ارجمند - وبلاگ بیان

فيزيک اگر بگذارد...

روزنامه‌های دخو: «فرضیه‌دادن کمی فکر می‌خواهد اما نظریه‌دادن تحقیق بسیار می‌خواهد اما برای عملیاتی‌کردن یک نظریه حداقل باید کمی به واقعیات نظر کرد».

پژواک ترديدها

"تردیدها"یی در ادبیات و اندیشه.

شصت ثانيه خبر

طنزنوشته‌ای از سيد يوسف منيری (پابرهنهِ بر خط).

اطلاعات مسئله نيست [اينجا و ممکن]

اصل حرف هايك اين است كه مجموعه «اطلاعات» بشري كه مدام در حال تبديل و تغيير است نزد عواملي به كثرت تمام بشريت پراكنده است ونهايتاً در هيچ مركزيتي قابل جمع شدن نيست.

آخرين خبر از تجمع دانشجويان اميرکبير [آرش کمانگير]

گزارشی تکان دهنده از مرگ « رضا بورنيك» دانشجوي كارشناسي ارشد مهندسي برق و مسئول امور فرهنگي خوابگاه شرفي دانشگاه امير كبير

Monday, April 25, 2005

يه جوک

آرمان شاید جوانترین بلاگر وبلاگشهر باشد، تنها هشت سال دارد و بامزه هم می نویسد. خودتان ببینید و با نوشتن کامنت تشویقش کنید.

آرامگاه مولانا-قونيه

براي ديدن تصاوير پانوراما 360 درجه اين قسمت نياز به مرورگر پشتيباني كننده از "جاوا" داريد.نمايش تصاوير، ممكن است كمي طول بكشد. وبلاگ منصور نصیری

ديروز، امروز و فردا

صد سال پيش، وقتی ژاپنی ها از مرز روسيه گذشتند و دولت تزار را شکست دادند، تنها ژاپنی ها نبودند که از آن پيروزی سرمست شدند و شادی می کردند، بلکه چينی ها، هندی ها، عربها، ترکها و ايرانی ها، خود را در اين پيروزی سهيم می دانستند و همراه با آنان هلهله و پايکوبی می کردند.

بهره کشی از دختران در جنگهای چريکی [بی بی سی]

سازمان موسوم به نجات کودکان در گزارشی نوشته است که بيش از 120 هزار زن و دخترجوان، که برخی از آنان بيش از هشت سال سن ندارند، توسط نيروهای چريکی در کشورهای مختلف ربوده و به کار اجباری و مشارکت در جنگ گمارده شده اند.

سطل آشغال 400 هزار تومانی!

چه شود! هزينه‌ی بخشی از تجهيزات (فقط بخشی از تجهيزات!) اتاق مديرعامل دخانيات! فكر نمی‌كنم حتی جيمزباند هم، چنين تجهيزاتی تو هيچ‌كدوم از فيلم‌هاش داشته باشه! طرف آخر Comfortabl! لينك از طريقلينك‌بازار

لينک‌ها در عالم وبلاگ‌شهر به چند دسته تقسیم می‌شوند

فرزاد (پناهندگی).

ما سه ناموس به یک محافظ ناموس برای 4 ساعت نیازمندیم!

ژینا مدرس گرجی - یکی کاش بیاد بگه ما بالاخره ناموس چند نفریم!

اقدامات NGO های زنان در کشورهای عربی در مقابله با خشونت علیه زنان

براي مهار خشونت عليه زنان باید گام هاي محكم برداریم

بهار ایرانشهر

محمد رضا شفیعی کدکنی - بخارا

بزرگداشت چهارصدمين سال انتشار دن کيشوت

بی بی سی

گوگل و يك سرويس ديگر به ايرانيان

امكان جستجوی پيشرفته گروه‌های گوگل به زبان فارسی استاد شد! گفتگو با جعفر ديل.

افول وبلاگ‌نويسان پيشكسوت!

كارآگاه زهری تقديم می‌كند! در ته‌وتوی وبلاگستان چه رخ داده است؟

پرايد سفيد

بلند مي‌شوم كه داد بزنم:
- مگه كوري؟!
همان چشم‌ها، صورت از خجالت سرخ شده در ميان چادر سفيد با گل‌هاي صورتي ريز، نگهم مي‌دارد...

فيلترينگ 600 هزار سايت اينترنتي در سال 83

نوانديش.

مست دیوانه

افسون فسرده: «اگر دوستان موافق باشند در یک روز مشخص نام وبلاگ‌هایمان را به اکبر گنجی تغییر بدهیم و هر کدام هم چند سطری برای او بنویسیم. با این کار پتانسیل بزرگی که در وبلاگستان وجود دارد موج بزرگ دیگری راه می‌اندازد».

وب‌لاگ اکبر گنجی

ف.م. سخن: «از امروز، به مدت يک هفته، به احترام اکبر گنجی، و به احترام آن‌چه نوشت و آن‌چه کرد، نام وب‌لاگم را به "اکبر گنجی" تغيير می‌دهم».

Sunday, April 24, 2005

نغمه‌های کردستان

وبلاگ پويا - دو ترانه از روژان.

نوروز بی صفای قصه‌گوی شب‌های تار

زمانی اولين داستان‌های آصف در ماهنامه‌ «کارنامه» زير نظر هوشنگ‌گلشيری چاپ می شد و بسياری می‌گفتند که گلشيری "يک شاگرد افغان دارد که بسيار عالی می‌نويسد!"

مذهب عليه مذهب !دردی جانگداز !

يکشنبه بيست و چهارم آوريل، نودمين سالگرد روزی است که ارامنه آنرا آغاز کشتار اين قوم در دوران حکومت عثمانی در جريان جنگ جهانی اول می دانند. کشتاری که پس از گذشت نود سال هنوز در مورد اينکه آيا بايد رسما آنرا قتل عام خواند يا نه اختلاف نظر وجود دارد. BBC

كنفرانس مطبوعاتي دبيركل نهضت آزادي

با احترام به «انتظام» و «جمهوری خواهان» به نظر می رسد،اگر قرار بر حرکتی عملی باشد،يزدی و شرط هايش امکان عملی بيشتری را داراست،هر چند بسيار بعيد اما بيشتر از راهکار ييشنهادی دوستان جمهوری خواه.

راه، در جنگلِ اوهام، گُم است

و امروز، اصلا نمی‌تونم تصمیم بگیرم که رأی بدم یا نه.Zeitoon

انجمن موسيقی ايرانی

این هم وبلاگ انجمن موسیقی ایرانی در دانمارک.

شعر بی‌شور و شعور!/وبلاگ کتابلاگ

اگر من که خود سال‌ها شعر سروده‌ام و با شعر دم‌خور بوده‌ام و به عنوان یک دانشجوی ادبیات، به‌طور آکادمیک شعرهای اکثر شاعران کلاسیک را بررسی و تحلیل کرده‌ام، از پس درکِ شعری برنیایم و به هیچ عنوان نتوانم با آن ارتباط برقرار کنم، پس قرار است چه کسی این شعرها را بفهمد و از خواندن آن‌ها لذت ببرد؟

ده قانون انسان بودن [ دست های بی سايه ]

رشد فرآيند آزمايش است، يك سلسله دادرسي، خطا و پيروزي هاي گهگاهي ، آزمايشهاي ناكام نيز به همان اندازه آزمايشهاي موفق بخشي از فرآيند رشد هستند.

ما متهمیم [ کهنه نقاب ]

سخن گوي محترم قوه قضاييه گفته است به جز چهار نفر از كساني كه در جريان وبلاگ نويسان بازداشت شده بودند، براي بقيه قرار منع تعقيب صادر شده است. اين در حالي است كه من به همراه فريد مدرسي و حسين عبدلله پور بيست و پنجم ارديبهشت ماه دادگاه داريم و از قرار اطلاع، آن چهار نفري هم كه مد نظر سخن گوي محترم بوده است، ما نيستيم.

اجراي محمد نوري در تالار وحدت

موسيقي و آواز "محمد نوري" با تعاريفي كه در موسيقي پاپ وجود دارد، يكي نيست و اين تعاريف بيشتر از طرف قشر غير موسيقايي كشور كه با موسيقي و علم آواز آشنايي ندارد , مطرح مي شود.

یک زن افغانی به جرم زنا مورد مجازات اسلامی سنگسار قرار گرفت

روز از نو، روزی از نو

چرا فمنيستها پا به عرصه حيات گذاشتند

دروغ و راست اين آيات و احاديث و نقل قولها با نويسنده وبلاگ پشت درياها ، ولي بخوانيد و ببينيد كه شما مردها هم به جرگه فمنيستها ميپيونديد ؟

وزير اسبق كشاورزي: رفسنجاني از شهيد بهشتي هم مظلوم‌تر است

وای اشکم در اومد!

چي‌چي‌لاگ‌نويسي در دنياي آدم‌هاي بي‌جنبه

انتشار این مطلب در بازتاب نه تنها به سخره گرفتن مشاور رییس جمهور است بلکه همه وبلاگنویسان را مسخره می کند. در ضمن بازتاب سابقه ی طولانی ای در چرت نویسی علیه وبلاگنویسان دارد.
مطلب مرتبط/راز رشد وبلاگ نویسی در ایران

نامه سرگشاده به رييس جمهور در اعتراض به ممنوعيت خروج از كشور

شادی صدر: آقاي رييس جمهور، هرچند پس از اين اتفاق، بر فهرست مخاطرات زندگي به عنوان يك فعال حقوق بشر زنان در ايران، بايد ممنوع الخروج شدن را نيز اضافه كرد، اما خود شما بهتر از من مي دانيد كه در عصر انفجار اطلاعات، جلوگيري از رفتن يك فعال حقوق زنان به خارج از ايران، چه دردي را دوا مي كند و تا چه حد بر دردها مي افزايد.

زندگي يك مستند ساز فلج شد

آقاي "مسجد جامعي" آيا اطلاع داريد كه يكي از فيلمسازان مستند شما، زندگي اش فلج شده است؟

عريان‌شدن به خاطر اعتراض

يك دانشجوی دختر در دانشگاه كرمان به خاطر عدم نمايش تعدادی از نقاشی‌هايش در نمايشگاه دانشجويی لخت شد! لينك از طريق خوابگرد.

عكس‌های تبليغاتی از برندهای معروف

برای تبليغات چه‌ها كه نمی‌كنند. لينك از طريق وبلاگ كوچه

نگاهی به سرويس جديد گوگل

مطلبی از امير فهيمی (وبلاگ كوچه)

نسل قديم و نسل جديد؛ بررسی تفاوت‌ها!

دل‌مشغولی جديد ناصرخالديان در مورد تفاوت‌های نسل اول و سوم، نسل دوم كه انگار وجود ندارد! چه دنيای كثيفی شده... حتی در فضای سايبر هم اجحاف. بابا اجحاف! البته اميدوارم بحث در مورد اين مقوله به سان آن‌چه در اين سال‌ها شاهدش بوديم تلخ و بی نتيجه نباشد! اين را هم بخوانيد

چند نكته در ساخت و ارائه محصول

يادداشتی از علی‌رضا مجاهدی درباره‌ی نكاتی كه هنگام عرضه‌ی يك محصول در بازار لازم است! البته خيلی صريح بيان نشده ولی مفيده! به خدا...

Iran firms linked to bids for Rover

لينک از طريق Finglish.

من هم مثل بقيه ام!» اما مثل بقيه نيست

مصاحبه با زنی که بساط جگر فروشی دارد

گزارش ماهانه در مورد نقض حقوق بشر در ايران

فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امريکای شمالی

حکم اعدام کبرا رحمان پور باید لغو شود

یک انسان بی گناه و بی پناه، مضطرب و مستاصل اعدام را انتظار مي كشد.

بازی يکی از همکاران خبرچين در فيلم "اسکندر"

شرح ماجرا را از زبان خود آقای X بخوانيد!

Powered by Blogger