Saturday, July 23, 2005

ارداویراف

به نظر من طراحی این وبلاگ (سایت) خیلی جالب و همچنین متفاوت است. آرمان 24 سالش است و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی و البته یک هنرمند با کلی افتخار. حتما به گالری‌های آرمان سر بزنید؛ به‌خصوص به گالری عکس‌های آرمان...

درددل‌های یک جهان سومی / خودمونی

مرگ دست کم 20 نفر در انفجارهای شرم الشيخ

گزارش های رسيده از مصر حاکی است که در يک رشته انفجار در مرکز سياحتی شرم الشيخ در سواحل دريای احمر دست کم 20 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شده اند.

ضديت با شبکه /سیبستان

نوشته ای جالب از مهدی جامی درباره ی معضل کار جمعی میان ایرانیان:"رفتار ايرانی جماعت در خارج از کشور گوياتر است. وقتی با خارجی سر و کار دارد منظم است و به توزيع وظيفه و کشيدن بار و سهم خود تن می دهد اما به محض اينکه سر و کارش با ايرانی و هموطن می افتد همان فرهنگ عقيم و بی معنای خود را در کار جمعی ادامه می دهد"

Germany tells Iran: don’t lecture us on democracy

Germany accused Teheran of impertinence on Wednesday for presuming to lecture it on democracy......

Friday, July 22, 2005

مسئولیت اجتماعی ما / نگاه مجید زُهَری

مجید زُهَری: « قضيه از اين قرار بود: يک خانمی برايش مشکل خانوادگی پيش آمد، خانم ديگری که با او پيشينه‌ی مشکل داشت...»؛

شکست خوردگان بازی زندگی، پشت نقاب جنجالی سیاست

شهلا شرف در این نوشته مشاهدات خود را از کنفرانس برلین، اکبر گنجی و رفتار گروه‌های بر هم زننده‌ی این کنفرانس می‌نویسد و در پایان تحلیل خود از رفتار آن گروه می‌نویسد.
پ. ن: مهشید نیز پاسخی بر این مطلب نوشته است: [+] ؛

گلاب به رويتان: وبلاگ‌نويس / نقطه ته خط

ناصر خالدیان: « ... حاضرم تمام كامنت‌ها و آمار بازديدكنندگانم و كل وبلاگم را از دست بدهم ولی دل كسی از من نرنجد يا به خاطر نوشته‌ام آزاری نبيند. ولی برخی‌ها معلوم نيست چه كرمی دارند كه اين چيزها را نمی‌فهمند؟ اين تربيت و طرز فكر را هم حتی به حيوانات می‌توان آموخت كه به ديگران آزار نرسانند...»؛

يک زن برای نخستين بار رهبر يک ارکستر آمريکايی شد

انتخاب يک زن به عنوان رهبر يکی از مطرح ترين ارکسترهای آمريکا با مخالفت نوازندگان اين ارکستر روبرو شد!!

چگونه با تجاوز مقبله کنیم؟/ زنان ایران- نسرین افضلی

یکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان خشونت و تجاوزجنسی ، نه تنها در ایران ، که در تمام کشورهای دنیا ، اقدامات نادرست یا ناکافی قربانیان است که کاردفاع از آنان را برای وکلا سخت و گاه غیرممکن می کند ( موارد متعددی مثل افسانه نوروزی و مریم عابدی از جمله این موارد است).

کنسرت پاپ ايرانی و غربی/ آسمان همه جا آبی نيست

...برای دفاع از صلح، دوستی و حقوق بشر و درخواست آزادی برای گنجی و زر افشان...پيشنهاد می کنم حتما به صفحه لاله سر بزنيد و کارهای خوبش رو بشنويد

نياز به تصوير / مختصر

ماه‌منير رحيمی که چندی‌ست در "تلويزيون صدای آمريکا" مشغول شده می‌نویسد: «از شما دعوت می‌کنم با فرستادن شماره تلفن افراد مناسب برای مصاحبه و تصاویری متناسب با خبر، در پوشش‌دادن خبرهای ایران، سهیم شوید».

پی‌نوشتِ يادداشت "نگاه تاريخی به مشی مسلحانه؟" / مجيد زهری

پاسخي از مجيد زهري به نوشته ف. م .سخن به اميد رسيدن به نتيجه ائي همگام .

Thursday, July 21, 2005

زمینه های سفرغيرمنتظره رئیس حکومت سوریه به ایران

رئيس جمهوري سوريه در جريان سفر خود با سيدمحمد خاتمي ومحمود احمدي نژاد، و نيز رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اكبر هاشمي رفسنجاني ديدار و مذاكره خواهد كرد.

حرف‌هایی برای نگفتن

معرفی وبلاگ - قطعات ادبی اغلب می‌نويسد. بايد دانشجو باشد و مثل بقيه‌ی دانشجويان در دنيا، تا حدّی دغدغه‌ی سياسی دارد، اما بخش عمده‌ی نوشته‌هايش را دغدغه‌های ذهنی-شخصی تشکيل می‌دهد. فلوت گئورک زامفیر نيز چاشنی نوشته‌هايش شده و به وبلاگ فضايی درونی بخشيده.

فرمايشات مقام معظم رهبری/ ملا‌حسنی

ما از شما برادران عراقی تشکر می‌کنيم. شما با تجاوز به خاک کشور ما نظام ما را قوام داديد. تنها درخواستی که از شما دارم اين است که اگر وقت کرديد و سرتون يه خورده خلوت شد يکبار ديگه به ما تجاوز کنيد.

گریه در پای دار / گلناز

دوباره می پرسم بر اساس کدام قانون طبیعی بودن یا غیر طبیعی بودن یک انسان مشخص می شود ؟ متر و ترازویی دارد ؟همجنسگرایی نه ناهنجاری رفتاریست و نه بیماری روانی . از اواسط دهه ی 80 قرن 20 ام نیز از لیست بیماری های روانی حذف شد . همجنس خواهی نوعی انتخاب است همانگونه که دگر جنس خواهی .

شهلا لاهیجی : حاضر نیستم خودم را مسخره کنم

شهلا لاهيجى ـ مدير نشر روشنگران و مطالعات زنان ـ به خبرنگار بخش كتاب خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ گفت: علاوه بر 19 مورد ايرادى كه به متن فيلمنامه "زن زیادی" گرفته شده، 15 صفحه از كتاب نيز عملا غير قابل چاپ اعلام شده است!

وبلاگ: هر نفر يک ناشر؟ / شبنم فکر

ویژگی‌های وبلاگ و وبلاگ‌نویسی از زاویه‌ی روان‌شناختی پدیده؛

چرا خدا حوا را خلق کرد؟ / من در غربت

ده دلیلی که باعث شد خدا حوا را آفرید!

درخت يک ساله / منصور نصیری

باورم نمی‌شود که درختی که پارسال همين موقع‌ها بالای مزار پدر کاشتيم يک ساله شده باشد.

باز هم یک خاطره ولی نه آنچنان شیرین / الههء‌ مهر

چگونه شهلا نویسنده‌ی وبلاگ الهه‌ء مهر می‌فهمد که دچار بیماری ام اس شده است.

نگاهى به نمايش نامه‌ى فنز به کارگردانى محمد رحمانيان

نمايش "فنز" به کارگردانی محمد رحمانيان از روز چهارشنبه ۲۱ تيرماه ۱۳۸۴در سالن چهارسو تئاتر شهر تهران بر روی صحنه رفته است. اين نمايش قبل از شروع تاريخ اجرا با استقبال بسياری مواجه و بليط‌های آن از قبل پيش‌فروش شده است.

عفو گنجى در دست بررسى است/ BBC

محمود هاشمی شاهرودی، رئيس قوه قضايیه ايران می‌گويد عفو اکبر گنجی، محقق و روزنامه‌نگار زندانی که اين هفته پس از 36 روز اعتصاب غذا به بيمارستان منتقل شد، درحال بررسی است.

آهـــوی وحشــی/از پشت یک سوم

نوشته های کیوان همیشه برام خواندنی و زیبا بوده اما این نوشته شاید یکی از بی نظیر ترین پست های وبلاگش تو این سه سال و نیمی باشه که خواننده ی وبلاگش هستم.

پاسخی کوتاه به نقد آقای زُهَری / ف. م. سخن

پاسخ کوتاه ف. م. سخن به این نقد مجید زُهَری بر مقاله‌ی «خفه کردن روشنفکران، سر آغاز جنبش نابخردانه‌ی چريکی» از ف. م. سخن [+

انتخابات ایرانی، اماها و اگرها / پیام ایرانیان

نقد مسعود برجیان بر این نوشته‌ی پیام یزدانجو در مورد نتایج انتخابات ایران؛

مصاحبه‌ی روزنامه‌ی آسيا با خوابگرد

این روزنامه را من نمی‌شناسم. سروصدایی هم ازش نبوده تا به حال، که البته مهم هم نيست. به هر حال بد حرف‌هايی نپرسيده. بعضی از حرف‌هاش البته همان‌هاست که اسد پرسيده بود و این‌طوری يک حق کپی‌رايت بهش بدهکار می‌شود!

آزادي مشروط حق مسلم اكبر گنجي است

آزادي مشروط حق مسلم اكبر گنجي است و نياز به درخواست ندارد: نظر دو حقوقدان

بريتانيا بانک اطلاعاتی افراطيون ايجاد می‌کند

آیا طرح مک کارتی در راه است؟

ملا جلال / زوال

نوشته‌ای بسیار زیبا از آقای حسن جعفری نویسنده وبلاگ زوال.

Wednesday, July 20, 2005

نقد "پرمغز"، یا حمله‌ی بی‌بنیان شخصی / سردبیر: خودم

حسین درخشان در اوایل کار خبرچین به آن لینک داد و بعد به دلایلی نا‌معلوم (شاید رقابت) لینک را پس گرفت! اين‌گونه رفتارهای گنگ و تحقير‌آميز است که وبلاگ‌نويسان را تحريک می‌کند.

وبلاگ‌نويسان اصفهان / پیام ایرانیان

مسعود برجيان فهرستی ترتيب ديده از جماعت وبلاگ‌نويس اصفهانی. البته مسعود فقط آن‌هايی را در فهرست خود آورده که در اصفهان ساکن هستند. به‌نظرم خوب است بچه‌های اصفهانی که در شهرهای ديگر یا خارج از ايران زندگی می‌کنند را نيز به ليست اضافه کند، مثل خوابگرد، قاصدک و ...

مبارزه با روش های دیگر (1) / فانوس

آلیوس در این نوشته، ضمن معرفی کوتاهی از دکتر جین شارپ و تحقیقاتش درباره‌ی راه‌برد‌هایِ بدون‌خشونت در مقابله با دیکتاتورها، ترجمه‌ای از مصاحبه‌ی لورا سکور با وی را می‌نوسید.

پروژه مرگ اكبر گنجي ناكام ماند؟ / کيهان

Look at this new scenario written by Mortazavi and Keihan dated Wednesday July 20th 2005 about Ganji.
آیا این سالوس‌صفتان همه مردم را احمق تصور کرده‌اند و یا فقط آنانی که به اینان رای بدهند و یاد داده‌اند؟

گسترش دامنه اعتراضات مردم در مهاباد

آیا ناآرامیهای غرب چشم سیاوش رژیم است؟

شوخى با بزرگان/ امشاسپتد

شوخى‌هاى قبلى + و +

فاصله / پاگرد

شعری خواندنی از سارا محمدی

شهروندان جامعه مجازي به دنبال انباشت قدرت اجتماعي/ روز انلاین- امید معماریان

ويژگي هاي وب لاگ نويسي ايراني

زندانی کردن زنان خشونت نیست و خیلی هم خوب است! / زنان ایران- نیره توکلی

می شود هزاران خط تلفنی برای حمایت از قربانیان خشونت خانگی احداث کرد و وقتی که قربانی از این طرف خط می گوید «به دادم برسید! شوهرم دارد مرا می کشد!»، از آن طرف خط به او گفت « ببین، شوهرت اجازه می دهد که برای جلوگیری از کشته شدن، آن هم در این وقت شب، از خانه بیرون بیایی؟»

يه کوچولو از تاريخچه حساب‌داری / حساب و کتاب

مدارک بدست آمده از ایران باستان حکایت از این دارد که در عصر هخامنشی نظام مالی منسجمی برقرار بوده و حساب درآمد و مخارج حکومت به ریز و به دقت ثبت و نگاهداری می شده است.

آموزش رياست جمهوری ... /کلاشينکف

در ديدگاه غربی ها و خيلی ازصاحبنظران، تابه حال هاشمی رفسنجانی ، به عنوان سياستمدار زيرک و پيچيده و شماره يک ايران ، معرفی شده بود ولی مطمئنا با حرکت زيرکانه اخير رهبري در انتخابات، گمان می کنم اين پندار تغيير کند.

بيکاری و اشتغال زنان / فرهنگ و پژوهش

اگر حوصله مطالعه 35 سال نرخ‌های بيکاری و مشارکت در ايران را داريد، مطلب بالا حاوی اطلاعات بسيارمفيدی است.

حاشيه در حاشيه / تارنوشت

مجيد زهری در اين يادداشت،سروش را به خطا،نظريه پردازی سياسی می داند و در دو بند پايانی آن در تلاش است تا «قبض و بسط تئوريک شريعت» را هدفی سياسی برای رسيدن به «جمهوری دموکراتيک اسلامي» بنامد.

يک رنج از هزاران / درجدال با خاموشی

اميرحسين:«آيا اين "همه"، كسانی را شامل می‌شود كه چندی پيش، در عرصه‌ی انتخابات به من فهماندند كه دغدغه‌هایی بسيار واجب‌تر از فرهنگ، هنر، انديشه، فرهيختگی، آزادی بيان، روزنامه، كتاب، نويسندگان، شعاردهندگان "يه ور شده"، وبلاگ، جنبش ضد سانسور و ... دارند؟»

ماهیت روانی عشق / صدسال تنهايی

عشق چون حالتی افراطی است پس نمی تواند قائم به دوست داشتن باشد بلکه عواملی در پشت آن پنهان است که ماهیت عشق را می سازد .

یه پیشنهاد / زیتون

Tuesday, July 19, 2005

صراحت و اعتدال / نقش خیال

حمیدرضا زندی: « ... ما تیغ تیز «خرد ناب نقاد» را که اصلی‌ترین ابزار مدرنیته است، چنان با هراس خود کُند کرده‌ایم که دیگر حتا بدرد پوست کندن سیب زمینی هم نمی‌خورد، چه رسد به زدودن زنگارهای کهن...»؛

پروژه فارسي سازي سرويس جي ميل با موفقيت به پايان رسيد

گروه متخصصين فارسي سازي جي ميل، ايميل شركت گوگل در نامه اي رسما اعلام كردند پروژه فارسي سازي اين سرويس با موفقيت به پايان رسيد.

از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست.../ خانوم حنا

کمی گذشته، اما هم‌چنان خواندنی‌ست.

يک داستان خيلی کوتاه / کتابلاگ

از ارنست همینگوی، ترجمه‌ی حسین جاوید - این داستان یکی از شاه‌کارهای ادبيات آمريکايی است، اما ترجمه‌اش دارای ضعف‌ها و لغزش‌هایی‌ست. به دو عنصر مهمی که در این ترجمه بی‌توجهی شده، یکی "ضرب‌آهنگ" است و دیگری روایت شاعرانه‌ی داستان یا تُن و اتمسفر آن که در ترجمه، به زبانی جامد تبدیل شده. شايد درباره‌ی این ترجمه چیزی نوشتم.

تصاویر و مشخصات رامونا امیری، میس‌ورلد کانادا

این هم لینکی متفاوت در خبرچین. راستی نظر شما چیه؟؟؟ (لینک از یک پزشک

تنهایی / فرانکولا

پیام یزدانجو: « ... تنهایی توهم­بار است. اگر من تفاوت خود را از درون تماشا کنم، شاید آن را تفوق بیانگارم. این اولین توهم آدم تنها است. اما نه، من تنهایم و این اولویتی برای من نیست. تنهایی فضیلت نیست ...»؛

مرتضوی اعتصاب غذا را تکذیب کرد

مرتضوی اعتصاب غذا را تکذیب کرد و گفت گنجی که در سلامت کامل است بعد از عمل به زندان برگردانده می شود
هر کس در زندگی خود شاهد مواردی بوده است که باعث نهایب تعجب و حیرت شده است ولی هیچ وقت و هرکز من در زندگی 70 سال خود "وقاحت " باین درجه را هرگز تجربه نکرده بودم ؟؟؟؟

دادگاه/ بيلى و من

زياد خوندن و نوشتن وبلاگ، مثل پرخورى مى‌مونه که سرِدل مى‌مونه و کابوس مياره، اگر باور نمى‌کنيد يادداشت جناب على‌محمدى رو بخونيد!

چند جمله

چند جمله از جبران خليل جبران، به روايت يک شَرتو!

اولياي دم رضايت ندادند، كبري هنوزكابوس اعدام مي بيند

آخرين جلسه شوراي حل اختلاف پرونده كبري رحمان‌پور، بدون مشخص كردن سرنوشت كبري روز گذشته برگزار شد.

فروش كتاب‌‏هاي مسلمانان در استراليا ممنوع شد

استراليا فروشندگان كتاب‌‏هاي اشاعه‌‏گر خشونت متعلق به مسلمانان را مجازات مي‌‏كند.
(یعنی شما اگر مسلمان نباشید و کتاب اشاعه گر خشونت بنویسید هیچ ایرادی ندارد!)

اپیدمی حرص / حسن درویش پور

"مردمی که در خلاء فرهنگی شناورند، چگونه می‌توانند جهت‌ها را به روشنی ببينند و تشخيص دهند؟"

Monday, July 18, 2005

حرف حساب

حرف‌های حسابی در "حرف حساب".

درباره فضای وبلاگی و اعتراض‌های ما / آيدين فرنگی

ساده‌انگاری است اگر فکر کرده باشيم با نوشتن يک يادداشت در يک وبلاگ يا حتی در ۵۰۰ وبلاگ تاثيری خواهيم داشت. وبلاگ‌ها دايره را می‌مانند يا هر شکل بسته ديگری را؛ هر چند که به ظاهر بايد عکس اين صحيح باشد.

گنجی مرگ را به سخره گرفته است / آرش سيگارچی

«گنجی» محبوب سال 79 ، کم کم در روزمرگی ایرانی ها گم شد و حتی وقتی خاتمی دوباره پر قدرت تر از بار اول ، رییس جمهور شد و مجلس هم با او یار بود کمتر به یاد گنجی [محبوب] افتاد و البته این روزها دوستداران گنجی که برایش همیشه هورا می کشیدند نیز در این روزمرگی زندگی ، او را فراموش کردند.

صبح برمی‌آید / یک کرمانشاهی

یادداشت خوبی است. البته راجع‌به این قسمت که می‌گوید «رسمیت یافتن قوم کرد» لازم است کمی بحث کرد، ولی در مجموع، نتیجه‌گیری درستی دارد.

Tehran's Final Insult to Kazemi / Toronto Star

آیا دوستانی که امید به رفرم از درون رژیم بسته بودند اینک قانع شده اند که: "ای گزمه بتاز بر سر خواهر من، مادر من..."

امروز اينترنت چطور است؟

نمی‌دونم با سيستم My Mood آشنايی داريد يا نه، اما به طور ساده سيستمی است كه به شما و دوستانتان كمك می‌كند كه با استفاده از صفحه‌ی شخصی خود (وبلاگ، سايت يا...) از احوال هم باخبر بمانيد. توضيحات كامل‌تر رو می‌تونيد اين‌جا بخونيد.اين سيستم كار اين آقاست!

تازه درباره‌ی مسابقه‌ی مقاله‌نويسی / بر ما چه گذشت

اکبر گنجی در بیمارستان میلاد / زن‌نوشت

آسمان وزمين زندگى ام يخ بسته است! / آرش نصیری

گفت و گویی با ایران درودی، نقاش برجسته ایرانی

پشت درهای بسته دادگاه غیرعلنی لیلا معافی / آسیه امینی

ساعت حدود 30/9 لیلا و همراش از زندان می رسند.قبل از این که وارد اتق شود، صدایش می کنم. روبر می گرداند و نگاهمان می کند. انگار انتضار دیدن کسی را نداشته.سلام می کنم و جواب می دهد.وارد اتاق می شوند و وکلایش هم به داخل می روند، ما هم.

اغلب زنان در صورت تولد فرزند حاضر به ترك شغل نيستند

نتايج پژوهش «بررسي موانع و مشكلات موجود در اشتغال زنان در بخش‌هاي دولتي» بر روي زنان شاغل در بخش‌هاي دولتي شهر تهران نشان مي‌دهد كه نزديك به نيمي از پاسخگويان بر اين باورند كه اشتغال زنان در خارج از خانه به انجام كارهاي خانه و نقش زن در خانواده خللي وارد نمي‌كند.

خشونت کلامی / مجید زُهَری

مجید زُهَری: « … گاه حتا ترور شخصیت از طریق کلام و نوشته، از ترور فیزیکی مهلک‌تر است، چه انسان را در عذابی دائمی زنده‌به‌گور می‌کند که خلاصی از آن ممکن نیست… »؛

طرح محدوديت "مد و لباس" در مجلس تصويب می‌شود / نواندیش

آهای ملت! می‌خواهند وبلاگ‌ها را فيلتر كنند / یادداشت‌های یک غريبه

صحت مقاله‌ی فوق با نویسنده‌ی وبلاگ است.

گنجی به بيمارستان منتقل شد

بر اساس خبری که در آخرين ساعات ديشب به "روز" رسيد، اکبر گنجی در ادامه اعتصاب غذای نامحدود خود و همان طور که پزشگان و زندانيان با سابقه پيش بينی کرده بودند بعد از ظهر به حال بيهوشی درآمد.

Sunday, July 17, 2005

ای کاش می توانستم

شعری از سيمين بهبهانی برای اکبر گنجی با صدای آقای تهرانی. لینک از طریق پانته آ

هند نامه/ ندا از بالای دیوار

یک سفرنامه عالی با کلی عکس و توضیحات مفصل. توصیه می کنم حتما ببینید.

اکبر گنجی, کنفرانس بنیاد پژوهش های زنان ایران و من... / قاصدک

به خودم می گویم یعنی سهم اکبر گنجی یک پنجره هوا و یک لکه ی نور از آسمان بالای تپه های اوین شد؟از سالن می زنم بیرون. کاش باد نیاید.من شمع مرده دوست ندارم.

جاسوس بازی رژیم جمهوری اسلامی با آمریکا

علی یونسی گفت آمریکا در باره برنامه اتمی ایران از طریق جاسوسان خود و جاسوسان دوبل شده رژیم، اطلاع جمع می کند. با کمال تاسف رژیم بوسیله دانشجویان بورسیه و استادانی که در خدمت خود دارد نفوذ زیادی در خارج از کشور کسب کرده است. آیا روزی قادر به برملاکردن اینان خواهیم بود...

پوران فرخ زاد «زنان زبده ايران» را معرفي مي‌كند

پوران فرخ زاد، به زودي كتاب «زنان برجسته جهان» را منتشر مي‌كند.او که در حوزه زنان تالیف چند دانشنامه و کتاب را در کارنامه خود ثبت کرده علاوه بر کتاب یاد شده، اثری با نام «زنان زبده ايران » در دست تالیف و گردآوری دارد.

افسانه هایی که باور خواهند شد.../ امید معماریان

بعضی جاها هست که مثل امامزاده ها انرژی خاصی در آن پخش است. می گویند خانه خدا هم همین طور است که آرزوی میلیون ها نفر واشک هاشان آنجا رسوب کرده است. اوین هم همین طور است. با آدم می ماند. چه یک روز یا یک هفته یا هزار روز وبیشتر. آنجا باور می کنی. همه چیز امکان دارد

درباب اسطوره بودن يا نبودن 18 تير / خيابانی به نام پاساژ

آيا واقعه ۱۸تير سال ۷۸ را مى توان واجد مقامى «اسطوره اى» در منظومه ذهنى شهروندان ايرانى يا لااقل بخشى از آنها دانست؟

فيلسوف و آيت‌الله / ايران امروز

وسيلی يانگ:حقيقت آن است كه در حالی كه اسلام‌گرايی افراطی دارای جنبه‌ها و چهره‌های بسياری است، اما در همه حال آنها ضد فمينست و اقتدارگرا هستند و در هيج كجا در برابر اديان ديگر يا در برابر قرائت‌های ديگر از اسلام اهل مدارا نيستند.

مختصری درباره‌ی ساختار مقاله نویسی (2) / پیام ایرانیان

بخش اول این نوشته را، اینجا بخوانید.

و بالاخره نوشی نازنین جوجه هایش را با حکم قانونی پیدا کرد.

نوشی گفته است:قربون دلای مهربونتون برم که برای ما دعا کردین. من هنوز به دعا نیاز دارم. خواهش میکنم دعا کنین

گيوه دات کام

سايت جديدى شبيه به صبحانه و خبرچين که عضويت در آن هم آزاد است.
کار اين آقا

آینده دنیای کامپیوتر و اینترنت بعد از انتخابات به احتمال ۴۸٪ !!!

کمی بخندیم. لینک از زیتون

Powered by Blogger