Saturday, August 27, 2005

Coral Reef Conservation

یادمان باشد مرجان‌ها محل زندگی گونه‌های آب‌زی بسیاری هستند . یادمان باشد هر مرجان اکوسیستم کاملی است - یادمان باشد مرجان‌ها فقط یک درصد از بستر دریاها را پوشش می‌دهند. یادمان باشد مرجان‌ها بین 20 تا 25 در صد از حیات دریاها را در خود حفظ می کنند... یادمان نرود که مرجان را نه هدیه دهیم و نه هدیه بگیریم.

Saving Sharks

Your consumer choices are the key to a future where healthy oceans are rich with sharks and other wildlife.

اشو و مذاهب / آقا خره

یک داستان باستانی: یک شیطان جوان دوان دوان نزد اربابش می‌آید. با لرزش و هیجان به شیطان پیر می‌گوید، "باید فورا کاری انجام شود..."؛

چهار شمع / پادشاه بی‌کسی

چهار شمع بودند كه به آرامی می‌سوختند. شمع اول گفت‌: من «آرامش» هستم ...! هیچ كس نمی‌تواند از نور من محافظت كند‌، بهر حال فكر كنم باید بروم... شمع دوم گفت...

هویت احمدی‌نژاد /خبرنامه راه آزادی

دو گروگان سابق اعلام کردند در هویت احمدی‌نژاد به عنوان بازجوی گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران تردید ندارند.

از نسل داوطلبان / جبهه سبز

تخصص آن چیزی است که نظام سرمایه‌داری از شما می‌خواهد... بهترین صندلی را هم که در چرخ فلک به شما داده باشند شاید دوست داشته باشید که به خاطر دلتان هم که شده هر از گاهی صندلیتان را عوض کنید... ولی متاسفیم در یک چرخ فلک در حال گردش اجازه این کار را نمی‌یابید

غم مقدس و گریه‌ی سعادت بخش / وبلاگ پویا

در مورد نوروز، مردم پنج روز پیش از نوروز، با چراغ به گورستان می‌رفتند، اشک می‌ریختند و سوگواری می‌کردند بر آنچه بر خدای شهید شونده رفته بوده است. در مصر هم زنان در معبد، بر سرنوشت خدای شهید شونده آوازهای پرسوز سر می‌دادند.

آزادی برای اکبر گنجی

پزشكان معالج گنجی در نامه‌‏اي به رئيس بيمارستان ميلاد، اجازه ترخيص گنجی را صادر كرده‌‏اند و اكنون بيمارستان منتظر نظر مسوولان قضايی است... نی‌لبک عزیز نه خسته.

چهار زن ايراني در C.N.N

شايد برايتان جالب باشد که بدانيد چهار زن ايرانی بخش بزرگی از گزارشهای خبری شبکه C.N.N. را بر عهده دارند.

معرفی سایت ICEROCKET / یک پزشک

سایت جدیدی برای برای جستجوی feedها و اضافه کردن RSS به وبلاگ‌هایی که RSS ندارند.

آزادی محمدرضا نسب عبداللهی / سرزمین آفتاب

گفت‌وگو با مجید زُهَری (بخش دوّم) / بِیلی و من

تصویرسازی ذهنی / حسن درویش‌پور

انسان‌هايی که در نوع برقراری ارتباط و معاشرت مشکل دارند، و همواره از زاويه نفی و برشماری نکات منفی به عالم و آدم می‌نگرند، چگونه و چه وقت قادرند گفتمان سالمی را در جامعه جا انداخته و رواج دهند؟

يارانه بنزين؛ خطرناک و بي برنامه / شانا

به رغم انتقادها و تذکرهاي رسانه ها و مسئولين ذي ربط عملاً هر روز مصرف سوخت بنزين فزوني يافت و تا بدانجا رسيد که 5/4 ميليارد دلار در سال 84 دولت در اين بخش بايد پرداخت کند.

استراتژی الفاظ / فرانکولا

به­گمان­ام بعد یک سده، دیگر باید پی برده باشیم که آن­چه بیش از دگرگونی گفتمانی نیاز داریم "دگرگونی زیستمانی" است.

حسين درخشان، پدر وب‌لاگ‌های فارسی بوده و خواهد بود / ف.م.سخن

لینک رها از فیلتر: [+

چگونه در عصر حجر پینگ کنیم؟ / در جدال با خاموشی

فرهنگ: «فیلترینگ و به‌خصوص فیلتر کردن بلاگ‌رولینگ آخرین نمونه‌ی برخورد حجری با این پدیده‌ی دنیای مدرن - اینترنت - است. دوستان زیادی راه‌های دور زدن این مشکل را نوشتند که البته همگی وابسته به خود اینترنت بودند. راه‌کاری که اینجا ارائه می‌شود، این تمایز را دارد که خود از جنس راه‌کارهای حجری‌ست».

Friday, August 26, 2005

خاطره ای تلخ از روزی تلخ / عمو اروند

آقا ناصر بالای درخت زبان‌گجشکی مشغول بریدن شاخه‌ی کلفتی است. او خود را برای مقابله مجهز می‌کند. میدان پر از جمعیت است. خودم را به جلوی دفتر جبهه‌ی ملی ‌می‌رسانم. پوینده، ستاری و وزیری مثل همیشه در آن بالا دیده می‌شوند. امیر ابراهیمی، نماینده‌ی اعزامی جبهه‌ی ملی، سخن‌رانی می‌‌کند.

Richard Herrmann photography

سایت "ریچارد هرمان" را از دست ندهید .عکسهای ریچارد از جهان زیر آب حقیقتا تحسین برانگیز است.

عدالت اقتصادی و حقوق بشر زنان / امشاسپندان

در کنفرانس جهانی زنان در سال 1995 که در پکن برگزار شد، دولت‌ها متعهد شدند که برای آن دسته از شیوه‌های سیاست‌های اقتصادی کلان که تاثیراتی منفی و نا‌مناسب برای زنان در پی دارد، چاره‌اندیشی کنند. اما ده سال پس از این کنفرانس خشونت علیه حقوق اقتصادی زنان نه تنها از بین نرفته است که افزایش نیز یافته است.

شکایت از بعضی بلاگرها / من در غربت

آقا جان، والله هیچ کدوم از اینا نه تنها وبلاگ​تون رو زیبا نمی​کنه، بلکه باعث می‌شه اگه حتی وبلاگ​تون دارای محتوای خوبیه، یکی مثل من و مطمئنم خیلی​های دیگه به محض لود شدن صفحه​تون ماوس مبارک رو ببرن روی اون ضربدر بالا و با یه تقه و شاید هم چند تا فحش آبدار!!خودشون رو راحت کنن...

اگه شاه چراغ زنده بود / آخرین تزار

گفت که فردا باز به کمیته امداد شیراز می‌رود. گفت از زیر سنگ هم شده این پول را پیدا می‌کند تا نگذارد چرخ بی‌رحم زمانه، طفل بی‌گناهش را له کند. از هم جدا شدیم. شب دردناکی بود... اگر کسی می‌خواهد برای جلوگیری از بروز موارد مشابه، به این خانواده محترم و مستمند کمک کند، با آخرین تزار تماس بگیرد تا ترتیب ارتباط داده شود.

برای مجتبی سميعی نژاد / فردای روشن

مجتبی سميع نژاد را فراموش نکنيم.

...و باز هم چرا؟ / جوانه ها

آنجائیکه کتابها سوزانده شوند در آخر انسانها هم سوخته خواهند شد.

من وبلاگ نويس هستم، نماينده‌ و سخنگوي خودم! / پرده

وبلاگ پيشتر از هر چيزديگري تبلور فرديت در عرصه جمع است. اما در فرهنگي كه ارزش فرديت علي‌رغم وجود پايه‌هاي مادي آن و نياز مبرم به وجود آن در جامعه هنوز در همه لايه‌هاي آن جا نيافتاده است، منافع فردي نيز مفهومي مغشوش و داراي بار منفي بوده و در بيشتر عرصه‌ها هنوز موضوعي غيرلازم وتزئيتي به حساب مي‌ايد.

مسنجر گوگل ( گوگول )

بدون شرح

شهر قصه

این هم وبلاگ غزل خانم. این‌جا را هم دارد: ترانه‌های کودکان. وارد وبلاگ‌هایش که بشوید، نوای زيبایی شما را مست می‌کند.

فرزانه تائيدی

وبلاگ فرزانه تائيدی، هنرمند سرشناس تئاتر و سينما. لینک از طریق هاله.

حرف‌های بی‌حساب!

نوپاست اما با اين وجود "حرف‌های باحساب" کم نزده!

سرزمين پارسيان

تاریخ و فرهنگ ایران باستان.

Thursday, August 25, 2005

پرندگان مهاجر وارد استان گيلان شدند

اولين دسته ‌از پرندگان مهاجر هفته جاري به تالاب‌هاي استان گيلان وارد شدند... جای شاد باش بسیار دارد.

Save the Albatross

به یاد داشته باشیم که یک فاجعه زیست‌محیطی مرز نمی‌شناسد و تمام زمین را از خود متاثر می‌سازد.

آخرين اخبار از اولين جلسه هيئت دولت

دكتر احمدي نژاد با تعريف و تمجيد از ملت شريف ايران وافتخار دانستن خدمتگزاري به اين ملت، خطاب به مردم ايران گفت: خادمي شما، به پادشاهي عالم برتري دارد.

معرفی وبلاگ اپراتور 118

مشکلات ما در اداره بسیار زیاد است. ساعت کاری فوق‌العاده زیاد و در طول شیفت اگر برای کار واجبی میز را ترک کنیم به ازای هر دقیقه ترک میز ۲۵۰ ریال از حقوق‌مان کم می‌کنند. تعداد تلفن زدن‌های ما را حساب می‌کنند، مدت زمان صحبت با تلفن را حساب و از حقوق‌مان کم می‌کنند. مرخصی استعلاجی از ما قبول نمی‌کنند. اگر صدای‌مان بلند شود، صدای‌مان را ضبط می‌کنند و اخراج و یا توبیخ می‌شویم.

فروپاشی نهادهای مدنی / تحلیل روزانه

در ایران، دموکراسی تشکیلاتی با نوعی دیکتاتوری همراه است. که در آن کمتر به اقلیت توجه و بها داده می‌شود. صرف توانایی در تصویب یک مصوبه یا انجام یک عمل، مبنای مشروعیت بخش برای تحقق فعل تلقی می‌گردد. و بسیاری از رقابت‌های سیاسی شکلی حداکثری و تمامت‌خواهانه دارد.

پرنده‌های من / خیال تشنه

دیروز یک حرکت قشنگی از کفتر چاهی که آمخته بالکنم است سر زد که اگر دستم بهش می‌رسید غرق بوسه‌اش می‌کردم. آن روی نرده نشسته بود و از زیر بند رختها نگاهم می‌کرد. بهش گفتم:" بیخودی به من زل نزن امروز بهت غذا نمی‌دم. چون ده تا پرنده دیگر را دنبال خودت می‌کشانی اینجا. آنها هم که آنقدر پر رو هستند که تا ته اتاق پذیرایی می‌آیند.

ايران، در آستانه پيروزي بزرگ هسته‌اي / خلیج فارس

گاردين نوشت: پس از اين كه متخصصان سازمان ملل كشف كردند كه منشأ ذرات اورانيوم غني‌شده در ايران نيست اكنون اين كشور در انتظار ثبت يك پيروزي بزرگ در مجادلاتش با غرب بر سر برنامه هسته‌ای‌اش است.

وقتی آمريکايی‌ها زرد بستند / سیبیل‌طلا

ماجرا از اين قرار است که اين روبان زرد برای خودش تاريخچه‌ای دارد. که البته اين تاريخ به همت ما ايرانيان بوده که رقم خورده. بخش 2 را نیز می‌توانید اینجا بخوانید.

پیشنهاد من برای جشن تولد وبلاگ‌ها / بر ما چه گذشت

علی‌رضا تمدن: «... دوستانی که از هم‌دلخوری دارند ... بيايند و يک‌بار ديگر فردا درباره‌ی هم بنويسند. ولی اين بار پيش از نوشتن خوب فکر کنند و به جای تکيه بر نکات منفی شخصيت طرف مقابل داشته‌های مثبت او را ببينند و در نوشته‌شان با تکيه بر اين مثبت‌ها، از طرف مقابل به نيکی ياد کنند...»؛

جشن تولد وبلاگ پارسی

این وبلاگ تنها جهت اطلاع‌رسانی بیشتر به اهالی وبلاگستان پارسی ایجاد شده و می‌کوشد تا زمان برگزاری مراسم بزرگداشت زادروز ایجاد اولین وبلاگ پارسی "‌شانزدهم شهریورماه"، علاوه بر اطلاع‌رسانی و گرد‌آوری مطالب نوشته شده، بتواند جمعیتی از سایر بلاگرهایی که به هر علت در جریان کم و کیف برنامه نیستند را همراه با دوستان پیش‌قدم، نماید...

فرنی و زوئی / کوواش

وبلاگ کوواش در حوزه‌ی ادبیات و خصوصاً معرفی آثار ادبی خوب کار می‌کند. این‌بار هم کاری از جی.دی. سلينجر را معرفی کرده که از همين نويسنده، جاويد ناتور دشت را معرفی کرده بود.

کاريابی در سازمان ملل / گلخونه

توضیحات را خود پانته‌آ داده.

چه کرده اين شاعر وطنی! / آی آدم‌ها

شعری از پویان، در اعتراض به فيلترينگ.

Wednesday, August 24, 2005

صبحانه خورديد؟ حالا ناهارش رو هم بخوريد!

دست و دل بازی سياستمدارانه در راستای تفكرات غلط و از آب گل‌آلود ماهی گرفتن آغاز شد.

يك سوال آدم را تا كجا كه نميبرد / آشپزباشي

اوائل سال جاري ميلادي در سايت‌هاي فارسي زبان خبري منتشر شد مبني بر درگذشت فوزيه امپراتريس سابق ايران ، اما آن پرنسس رحمت خدا رفته در سوئيس، در واقع نه خواهر بلکه دختر ملک فاروق بوده که با عمه‌اش همنام بوده و در شصت و چهار سالگي درگذشته ....

آیا "نه مادر"ها خطری برای جامعه محسوب می شوند؟

انسان صرفنظر از اینکه برای بچه دار شدن و یا عدم بچه دار شدن تصمیم گیرد، در هر دو حالت در وهله اول به "خود" فکر می کند . با تمام اینها زن بدون فرزند به خودخواهی و فردگرایی متهم می گردد و زنی که او نیز بخاطر میل و آرزوی " خود" تصمیم به بچه دار شدن گرفته و فرزند خود را بزرگ می کند به شخصی فداکار و از خود گذشته تبدیل می شود.

گزارشی از روزنامه گاردين درباره موسيقی راک در ايران

روزنامه گاردين چاپ لندن در شماره سه شنبه (23 اوت) خود مقاله ای درباره گروه های راک زير زمينی در ايران چاپ کرده است.

فهرست الفبايی نشريات ايرانی

در اين ليست، بسياری از نشريات آنلاين -و يا لااقل شناسنامه‌ی نشريات داخل کشور- را می‌شود یافت.

معرفی وبلاگ اسپیدژ

اسپیدز(قلعه سفید-اسپیدژ-دژسپید)یک محوطه باستانی در بلوچستان مربوط به 5000 سال قبل... علی نویسنده وبلاگ اسپیدژ می‌نویسد: «خفتگان پنج‌هزارساله‌ي اسپيدژ انتظار هيچ كاوش يا غارتي را نمي‌كشند؛ براي آنان كه پنج‌هزار سال است در دل خاک رفته‌اند چه فرقي مي‌كند در ميان شيشه‌هاي موزه قرار بگيرند يا دست‌به‌دست در دنيا بچرخند»؟

Dangerous body / By wahib_et_loeiza

تصاوير هميشه بهترين پيام‌ها را می‌رسانند. اما آيا در هرلباسی می‌توان از Jennifer Lopez تقليد کرد؟

بی‌انتها

اگر به‌اندازه دو دقيقه وقت و حوصله داريد، اين سير را دنبال کنيد و بعد ببيند که به کدام نتايج تاريخی‌ای خواهيد رسيد!

"دیالکتیک" سکوت و سخن / خيابانی بنام پاساژ

رادیو داره از اینکه همه خوبن و به هم مهر می ورزن و اینا حرف می زنه اونوقت جلوی چشمات دو تا راننده خطی دارن هم دیگه رو واسه یه مسافر با چاقو می زنن . کاشکی از بابام نپرسیده بودم دیالکتیک یعنی چی

ماييم و موج سودا / حرف بزن من

امروز فهميدم راست است كه تاريخ ايران خطي نيست، تاريخ ايران مثل اسطوره‌اش‌، مثل موسيقي‌اش، مثل اسليمي مسجدش، مثل تصوفش و مثل همه چيز ديگرش دور خودش دور مي‌زند.

مسخ به خاطر توهين به قرآن؟ حقيقت چيست؟

يادداشت‌هاى يک مرد تنها/ لينک از ساده‌تر از آب
يکى از حسن‌هاى وب اين است که خبرگزارى‌هاى ما خيلى سريع سوتى‌هاشون رو جمع‌و جور مى‌کنند، و اين، يک نمونه از اون‌هاست!

Tuesday, August 23, 2005

جشن تولد وبلاگ فارسی / پیام ایرانیان

در ادامه‌ی پیشنهاد پارسا صائبی برای برگزاری جشن تولد وبلاگ‌ها در تاریخ یک‌شنبه شانزدهم شهریور برابر با هفتم سپتامبر، مسعود برجیان این سه پیشنهاد را مطرح می‌کند...

توزيع شناور محدوديت ‌ترافيكي تهران

ساكنان شهر تهران به خصوص آنان كه با خودرو شخصي در اين شهر رفت و آمد مي‌كنند با طرح مرسوم به «فرد و زوج شدن» آشنا بودند. الگوی حاضر به جاي دو گروه كردن خودروها، آنها را به طور شناور مي‌تواند به ۲، ۳ يا حتي ۱۰ گروه تقسيم كند

معرفی وبلاگ دنیای ستارگان و کهکشانها

در معرفی خود آورده است : کانون نجوم دانشگاه پیام نور شیرازهمواره در عرصه نجوم همراه شماست

شاهکارهای ادبی (3) / کتابلاگ

حسین جاوید در سومین قسمت از معرفی شاهکارهای ادبی جهان به معرفی "صد سال تنهایی"، شاهکار جاودان "گابریل گارسیا مارکز" می‌پردازد. قسمت‌های پیشین این سری یاداشت‌ها: [ناتور دشت؛ جی. دی. سالینجر][بیگانه؛ آلبر کامو]

تحجر گرائی / اقتراح

واقعیت ان است که هیچیک از سنت گرایان معتقد نیستند که در چنبره تحجر گرفتار آمدند و همه طرفهای سنت گرائی و نواندیشی خود را پیشتاز در عرصه نوگرائی و قبول اندیشه ورزی های روزامد و منطبق با زمان و مکان می دانند

فوبيای وبلاگی در چند تابلو! (6) / مجید زُِهَری

ششمین تابلو از مجموعه تابلوهای فوبیای وبلاگی با عنوان "همش زير سر اين پناهنده‌ها تو اروپاست!".
تابلوهای پیشین: [1][2][3][4][5]

عبدالفتاح سلطانی / فلسفه جهانی

بیاد می آورم صحنه هائی از یک فیلم را که اتفاقاً بعد از انقلاب ۵۷ در مذمت دادگاه های شاهنشاهی تهیه شده بود. این فیلم متقلبی را به تصویر می کشید که در لباس وکالت به قاضی دادگاه ساختگی و در مقابل دوربین تلویزیون التماس میکرد:« اگر چه متهم خود به جرم و گناهش مقر و معترف است اما آقای قاضی ترا به خدا به جوانی او رحم کنید

حرمسراهای مشرق زمین / با شما نیستم

این چند نفر! / جمهور

مهدی محسنی در نامه‌ای به علی پیرحسین‌لو: « ... جریان‌های اصلاحی حاضر در حاکمیت متهم اول ارتزاق انگلی از تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی و سوء استفاده از اراده‌ی جوانان و زنان در جهت کسب قدرت بیشتر هستند. جریاناتی که با رهبری غلط خود هر روز بر جماعت تحریمی افزودند و اندیشه‌ی هر‌گونه اصلاح از داخل را به بن‌بست کشاندند...»؛

بار ديگر به كهريزك می رويم

یادتون هست تازگی‌ها یک عده از جوانان وب‌لاگ‌آباد رفته‌ بودن کهریزک (خانه‌ی سال‌مندان)؟ باز هم برنامه گذاشته‌اند. این بار اگر می‌خواهید همراه بشید بجنبید. جای ما رو هم حسابی خالی کنید. لینک از طریق هاله

مامان نيلو دكتر مي شود

هر چی گشتم نتوانستم به پست آخرش لینک بدم. حالا یا لینک جداگانه نداشته یا من بلد نیستم. بخوانید تا نرفته پست بعدی!

وضعیت زنان شاغل در ژاپن

بخوانید و بگوید صد رحمت به همون ایران خودمون

گستاخى دولت‌هاى عربى، سوء استفاده از نجابت ايران

برخلاف انتظار و با تأسف، مشاهده می‌شود كه تمامی بيانيه‌ها و اعلاميه‌هايی كه توسط اعراب عليه تماميت ارضی ايران در خليج فارس، از جمله جزاير سه‌گانه و تغيير نام خليج فارس و به عنوان جزاير سه‌گانه اشغالی در خليج به اصطلاح عربی به امضا می‌رسد، نام كشورهای سوريه، لبنان و فلسطين هم مشاهده می‌شود...

وب سایت ایمان امروز هم فیلتر شد

من نمیدونم در همه ی استان ها این سایت فیلتر شده یا نه اما در استان اصفهان که اینطوره .امیدوارم کورش عزیز به فعالیت هاش ادامه بده

سبز خواهم شد، می‌دانم، می‌دانم... / نفس عميق

يک‌طورهایی این متن به دلم نشست. نمی‌دانم چرا، امّا حس امیدوارکننده‌ی خوبی بهم داد.

یادداشتی بر مصاحبه‌ی اسد علی‌محمدی با مجید زهری / خط قرمز

نوشته‌ای از یاسر کراچیان پر از نکات آموزنده‌ی زبان فارسی توام با چاشنی "بامزه‌گی"؛

پیشنهاد هاله برای وبلاگ مجتبا سمیع‌نژاد

بیایید با هم وبلاگ مجتبا سمیع‌نژاد را زنده نگه داریم - لینک از طریق گزیده‌ وبلاگ‌ستان فارسی.

Monday, August 22, 2005

تداوم فرهنگ نوچه‌پروری / پیام ایرانیان

چنان نکات گوناگونی در این جستار هست که ماندم از این میان چگونه گفت‌‌آوردی برای توضیح برگزینم.

تماس تلفنی با سراسر جهان بصورت رايگان

علی آزاد علی جوان 29 سالهً ایرانی مقيم سوئد، طراح پروژه مکالمات تلفنی رايگان

نگاه مدنی یا ابزاری به شهروندان؟ / در جدال با خاموشی

فرهنگ: «...نگاه بیش‌تر اصلاح‌طلبان درون حاکمیت به رای و خاستگاه شهروند ایرانی، نگاهی ابزاری و برای رسیدن به اهداف جناحی بوده است...»

وب‌نامه تمام شد!

صفحات دفترچه وب‌نامه‌ام پر شد؛ وب‌نامه تمام شد.

PROJECT THIN ICE

George Walker Bush ....We're seeing the effects of global warming all around us - more intense heat waves that disproportionately affect the elderly and poor.....>>>But Sir .... what about The kyoto Protocol

محسن سازگارا به تحمل 6 سال حبس تعزیری محکوم شد

معرفی وبلاگ عشق باز

کبوتر بازان و کرک گیران و کبک گیران و ...را در اصطلاح عشق باز می نامند

معرفی وبلاگ دنیای زیر آب

نام وبلاگ خود به تنهایی ز هر سخنی گویا تر است ،نیما از جهان زیر آب می نویسد

پایان اعتصاب غذا / آزادی برای اکبر گنجی

همسر اكبر گنجي، روزنامه‌نگار ايراني تاييد كرد وي به اعتصاب غذاي خود پايان داده

وفاداری زن شـــرقـی / حسن درويش‌پور

حتا اگر تو را مسئول ده‌ها "سربرنيتسا" می‌دانست‌اند و يا مهم‌تر، اگر تمام يوگسلاوی را به خون و آتش می‌کشيدی؛ باز من در کنار تو بودم! همان‌گونه که در ده سال گذشته، در دفاع از نام و کار و اعمال‌ات، در کنارت ايستادم!

توهين به رهبری را درجه بندی کنيد! / آسمان همه جا آبی نيست

آيا برای توهين به رهبر درجه ای مشخص شده است يا نه؟به عبارتی تفاوت آشکار است ميان سخن گنجی و سميع نژاد با آنچه در کوچه و بازار و صف نانوايی ميشنويم.

حکم زندان مجتبی سمیع نژاد وبلاگ نویس

مجتبی سمیع نژاد ، بلاگر وبلاگ من نه منم که به اتهام توهین به رهبری، سب النبی ، تشویش اذهان عمومی و .. بازداشت شده بود ، هم اکنون 9 ماه است که در زندان به سر میبرد. وی پیش از این از سایر اتهامات وارده تبرئه و به دلیل توهین به رهبری به 2 سال حبس محکوم شده بود.

توشه جزيره تنهايی: دايی جان ناپلئون

از مجموعه «اقتباس‌های سينمای ايران از ادبيات فارسی»

راه ما از شما جدا شده است / الپر

درست بنويسيم

کتابلاگ (حسن جاويد)/ شماره‌ى 3

اندرباب رشد قارچ‌وار شرکت‌های هرمی در ایران / زیتون

لینک رها از فیلتر: [+][+

آقای قوه‌ی قضاییه، سلام! / خوابگرد

رضا شکراللهی: « کاش می‌شد یک جوری به این آقای قوه‌ی قضاییه فهماند که اساسا بلاگ‌ر‌ولینگ از جنس چاقو هم نیست... کاش می‌شد به ایشان و خصوصا بزرگ‌ترهای‌شان فهماند که تنها نتیجه‌‌ی ایجاد این سرخوردگی در میان این همه بلاگر، فقط بدبین کردن جمعیت بزرگی از ایرانیان غیرسیاسی‌ست نسبت به نظام و دولت جمهوری اسلامی ...»؛

مصاحبه‌ی راديویی با حمیرا طاری / عبدالقادر بلوچ

این مصاحبه را بلوچ لطف کرد روی نت گذاشت. مربوط است به 12 ماه ژوئن که تلفنی و به‌طور زنده برای رادیو تورنتو انجام شده.

اين نويسندگان را كشتند... / خالدیان

كباب قناري بر آتش سوسن و ياس در سرزمين گل و بلبل
شرح حال برخي نويسندگان به قتل رسيده در ايران معاصر

Sunday, August 21, 2005

ايراني‌ها چه نام‌هايي را بيشتر دوست دارند؟ / بازتاب

بررسي روند استقبال از نام روح‌الله، حاكي از آن است كه در فاصله سال‌هاي 1340 تا 1355، هر سال بين 504 الي 570 نفر در كل كشور به اين اسم ناميده مي‌شده‌اند اما در سال 56، اين رقم با يك جهش معني‌دار به 822 رسيد و در سال بعد، 9300 نفر، فرزندان خود را «روح‌الله» ناميدند. در سال 1358 نيز 20.368 نفر يعني 37/2درصد متولدين ذكور، «روح‌الله» ناميده شدند.

تابوی يك ملت درباره هنر موسيقی / فرشاد عابدينی‌سپهر

تابوي موسيقي ايران امروز ديدگاه به هنر موسيقي و موسيقي‌دانان به عنوان هنر متعالي و بت‌سازي‌هاي فزاينده غير منطقي است. انان موسيقي و موسيقي‌دان را هنر و انسان‌هاي وابسته به علم و دانش نمي‌دانند بل‌كه وابسته به والايي و عالم معنا مي‌پندارند! و چه بيچاره تفكري ....

قحط الرجال / ايران ما

غلام‌حسين محسنی‌اژه‌يی را شايد بتوان قدرت‌مندترين فرد كابينه پيشنهادی احمدی‌نژاد دانست كه قدرت او همه‌ی دولت، از جمله رئيس‌جمهور را نيز زير سايه خود می‌برد .

نجات جان یک انسان و یک مطلب دیگر / وبلاگ پویا

پویا: «نگرانی من این‌ست که استفاده‌ی بیش از حد از چیزهایی که در حد خودشان می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند، چشم و ذهن وبلاگستان را پر کرده باشد و عملا آنها را کمرنگ‌تر کرده باشد. این می‌تواند هم شامل لوگو باشد و هم اقداماتی مثل پتیشن و جمع آوری امضا برای نامه...»؛

تغيير مكان منوچهر محمدي

تلويزيون NITV چند لحظه قبل اعلام نمود كه منوچهر محمدي را بعد از ضرب و شتم به محل نا معلومي انتقال داده اند .

داستان قضاي حاجت

بدون شرح !

تجدد خواهي و روشنفكران ديني / بي بي سي

مقاله ائي از يوسفي اشكوري . باز هم ميگويند ميشود ديندار بود و در عين حال دم از روشنفكري نيز زد !

از زندان تهران تا قفس لس آنجلس / روز آنلاین

گفتگو با گوگوش خوانندهء بزرگ موسیقی پاپ ایرانی

Powered by Blogger