Saturday, July 16, 2005

فعلاً بمیر!

فردای مرگت برایت گل میفرستیم
!فعلا ً بمیر

شاعرى ديگر را داريم مى‌کشيم / پارسانوشت

"چشمان همه ما پر آب است. نه به خاطر گنجى که به خاطر خودمان. به خاطر چند نسل که يا زير خاکند يا روى خاکستر يا آواره و دربدر و در هپروت چه داخل و چه خارج. کجاييم و به کجا مى رويم..."

شعله تا سرگرم کار خویش شد... / عطاالله مهاجرانی

وقتی جان ها درخشنده و بزرگند، جسم به رنج و زحمت می افتد
اذا کانت النفوس کبارا /تعبت فی مرادها الاجسام
این روزها آفتاب و سایه جان و تن اکبر گنجی در پیش روی ماست

خارج‌نشینان / زوال

نوعی ایده‌ی بکر را ارائه می‌کند. البته یادداشت، تیتر مناسبی ندارد.

فريادهاي سوخته / سايه آبي

فرزند " مال " كسي نيست ، چون دقيقا نيمی از وجود او برخاسته از مادر و نيم ديگر از پدر هست. کودک مال خودش هست و بس .

نگاه تاريخي به مشي مسلحانه / مجيد زهري

اگر صرفاً بسته ‌بودن فضای سياسی باعث توليد مشی مسلحانه شده باشد، پس چرا موارد مشابهی در سوريه، عراق، ليبی، عربستان سعودی و ... ديده نشد؟ بنابراين، هرچند بسته ‌بودن فضای سياسی يکی از عوامل می‌توانست باشد، اما عوامل ديگري نيز در قضيه دخيل بوده‌اند ....

Friday, July 15, 2005

انگزيسيون / میداف

درايتاليا، در بين سال‌های ۱۵۳۶تا ۱۵۶۶ ميلادی هرکس نام اسقف ميشل گيسليری( Antonio Michele Ghislieri) را می‌شنيد ازشدت ترس مو بر اندامش سيخ می‌شد...

صحنه ای از فیلم عزاداری یک عدد حاج آقا.

آقا! این هم نوعی خود ویرانگری؛ البته ارتجاعی

تصاوير تازه گنجي، روز 35 اعتصاب غذا، ايرانيان

ما نمی‌ترسیم / فانوس

از این پس به سبب فیلتر شدن فانوس، تمام مطالب در آینه فانوس هم قرار خواهد گرفت.

تابستان خاکستری / بِیلی و من

از کدامین زخم سخن بگویم؟ ... شما بگویید از کدامین حکایت تلخ باید سخن گفت؟

در باره‌ی انتقادهایی که به نوشی شده / آبچینوس

تحليل نوشته‌های زن آبی و پارسا صائبی و نقل قول زيتون در مورد حكايت نوشی و جوجه‌هايش.

گنجی در نامه ای از زندان اوین اعلام کرد حاضر نیست در مقابل خودکامگان سر خم کند

کسانیکه رای داده اند آیا جوابی برای "گنجی" دارند او میگوید:
"اکبر گنجی در نامه ای از زندان اوین دلیل حبس خود را ولایت فقیه می داند"

ماله‌کشی / نيک‌آهنگ کوثر

آقای ابطحی! از ماله‌کشیدن‌های ممتد بر بی‌کفایتی‌های آقای خاتمی خسته نشده‌اید؟ خدا اجرتان دهد که بی‌وقفه ادامه می‌دهید!

سکس، جنسيت و عشق در عرصه عمومی جامعه ايران

يکی از تفاوت های عرصه عمومی با زندگی خصوصی تفاوتی است که اين دو عرصه از نظر زبانی دارند. و يکی از مهمترين تفاوت های پذيرفته شده گفتگو از سکس و اشارات جنسی است.

چيزی از ما باقی نخواهد ماند!/ گوشزد

کوفی عنان که چيزی از گنجی نشنيده است...خاتمی که وضع او را نمی داند...و ملت که در خواب است...وما که ظاهرا بيداريم ولی توان بيدار کردن اين و آگاه کردن آن و گرفتن بهانه از ديگری را نداريم! ...مرغان ماشينی بدبخت ترين موجودات عالمند...حتی بد بخت تر از پرندگان قفسی!...مرغان ماشينی نباشيم!

همسران زندانيان سياسي: بخشي از پيكره جنبش زنان / نوشین احمدی خراسانی

پايداري اين زنان مقاوم و صبور، سرانجام درهاي زندان را خواهد گشود مگر گوهر شميراني، فريده زبرجد، فاطمه فرهنگ‎خواه، مرضيه مرتاضي لنگرودي، نوشابه اميري، فاطمه هدايت و دهها و دهها زن كوشنده و مقاوم جنبش زنان، درهاي زندان شوهران‎شان را فقط با ايستادگي و مقاومت سرسختانه نگشودند؟

یک رئیس جمهور کم اختیار رفت، یک رئیس جمهور کم اختیار آمد/ روز آنلاین

شیرین عبادی با اشاره به مواردی از نقض میثاق های بین المللی در قوانین ایران گفت: ایران به میثاق حقوق بشر متعهد است اما در عمل می بنیم که قوانین ما در تضاد با میثاق ها و قوانین بین المللی است.

زمزمه‌ای در وادی / بائوبا

از پيچک ديوار ِتنهايی/سه دامن گل‌برگِ فراموشی چيدم/از کهکشانِ بی‌کرانه/سه خوشه ستاره چيدم/از نردبان مهتاب

آغاز یک پایان / حسن درویشپور

"شايد بشود فرهنگ نوين و زندگی صلح‌جويانه و رقابت‌آميز را به‌صورت نهالی تشبيه کرد که هنوز سبز و نورس و نياز به پرستاری و مراقبت دارد. تشکل‌های مردمی و انجمن‌های مدنی مختلف مراقبين واقعی اين نهال در جامعه‌اند..."

زندگی دگراندیش برجسته اکبر گنجی در خطر است

Human Rights Watch - زندگی محبس بی دیواری است و تو محکوم به حبس ابدی / و عدالت ستم معتدلی است / که درون رگ قانون جاری است / کاش میفهمیدی، کاش میفهمیدی!

برای دوست و دوجوجه‌اش / امشاسپندان

تو را به هرچی که بهش معتقدید نامهربانی‌های تلختان را کنار بگذارید و باز حرف گنجی مهم‌تر هست و چرا در برابر گنجی سکوت می‌کنید و آی بابای بچه هم حق دارد و اصلن از کجا معلوم این زن راست می‌گوید را شروع نکنید. حالتان از این همه نامهربانی و رفتار دور از آدمیت خودتان بهم نمی‌خورد؟ شرم کنید!

این صدای منه / سایه‌ آبی

در یک کلام، واقعاً برای تمام کسانی که این‌قدر درک کافی ندارند و مساله نوشی را با گنجی مقایسه می‌کنند متاسفم!

ماهنامه‌ آفتاب

کاری از دانشجویان دانشگاه واترلو، کانادا.

خبرچين بهتره يا صبحانه / پناهندگی

قسمت دوم. این هم قسمت اول نوشته

حضانت جوجه ها / روزنامه های دخو

دومین نامه‌ی اكبر گنجی به آزادگان جهان

این شمع در حال خاموش شدن است. ولی این صدا خاموش نخواهد شد. این صدا، صدای زندگی مسالمت آمیز، تحمل دیگری، عشق به انسانیت، ایثار برای مردم، حقیقت طلبی، آزادی‌خواهی، دموکراسی خواهی، احترام گذاردن به مخالفان، پذیرش سبک‌های مختلف زندگی، ...

Thursday, July 14, 2005

وبلاگ محسن سازگارا

البته از لحاظ محتوا وبلاگ نیست، اما ساختار وبلاگ دارد. به هر حال، فضایی‌ست برای رجوع مستقیم به کارهای سازگارا.

تصاویر تکاندهنده از قتل جوان کرد در مهاباد

در یک کلام، دیدن این عکس‌ها تن انسان را می‌لرزاند! اگر روحیه‌ی قوی‌یی ندارید، نبینید!

نه برای نوشی که برای خودم! / عاقلانه

دوستان پر لطف و محبت وبلاگستان باز هم لطفشان را کامل کرده اند و تهمتهایی به نوشی زده اند که در این موقعیت واقعا نمی دانم بیانش تا چه حد بی انصافی می خواهد.

مرغ سحر

ترانه "مرغ سحر" واقعا فراتر از مکان و زمان و موقعیت هست. با تشکر از وبلاگ بر ما چه گذشت که داغ دل ما را هم تازه کردند:)

نوشی تنها نیست!

نوشی و جوجه‌هایش

[سرزمین آفتاب][خوابگرد][مجید زُهَری][پناهندگی][حضور خلوت انس][سایه آبی][زن‌نوشت][نقطه ته خط][گوشزد][ملکوت][پابرهنه بر خط][فروغ][یک قطره][کاکتوس تیلا][مختصر][کتابچه][من در غربت][گیلیران][ساغر][میترا][سیبستان][خانم حنا][افسون فسرده][فراز][سایه][گل خونه][MEGANIT][غریب تندرست][آلوچه خانوم][Feminist Guy][سوسک‌‌نامه][تردید][ایزدبانو][گل‌های ما][طوفان][عاقلانه][دنیای یک ایرانی][Dizzy Rocker][خاطرات من در هامبورگ][سامانیس][مامهر][فانوس][کوروش ضیابری][لندنی][گل‌های آفتاب‌گردان][مهرواژ][خلوتگاه][روزهای نگین][کوزه خانوم][یک کرمانشاهی][ساده‌تر از آب][اتاق بی‌حریم][فراموش‌خانه][Splinter Cell][زندگی][شبح][بانوی اردیبهشت][ITiran][دنیای کوچک من][در جستجوی کلمات][دلزده از دلزدگی][جوانه][آلیس در سرزمین عجایب][انتخاب زنان][الهه‌ی مهر][نیلوفر آبی][دخترم آیسان][در جدال با خاموشی][خانه‌ی دوست...][چاپ اول][چایخانه][من و بی‌مخاطب نوشته‌هایم][قهوه تلخ][عزیزدوردونه][من و ام اس][وحی شبانه][هموطن‌ها][من و مانی][کوهپیمایی به صرف کاپوچینو][شبانه‌ها][جزیره نشین][با تشکر از شما][شبنم فکر][اعتراض][November Rain][پشت دریاها][بی‌بی کوچولو][مادر سپید][BOLTS][هزاره سوم][یک اهری و اتفاقات ساده][روز بر می‌آید][مری مون][نی‌نی‌ جون و یادداشت‌هایش][آتش در نیستان][شاید برای آینده][آبچینوس][بی‌دل شیدا][یک محسن] [ساروی کیجا][دفترچه‌ی ممنوع][آزاد مرد][درخت کوچک][بانوی خرداد][ورونیکا][آبی خاکستری سیاه][مرغ سحر][شوخی روزگار][شکوفه][اروند][سیب سبز][غربت‌نوشته‌ها][باد و بارون][از بالای دیوار][روزنامه‌های دخو][عبدالقادر بلوچ][هذیان‌های یک معمار][هزار و یک روزنه][هرچه می‌خواهد دل تنگم][از اون بالا][همیشه‌بهار][یک پزشک][زاغارت][اینجا دانشگاه ... صدای من][Beĉjo][چس‌فیل][شرتو][زندگی در قطب][یوتا][هزار و یک روزنه][Carpe Diem][حزب جوانان زیر آفتاب][نقش آرزو][اگنس][آچار فرانسه][از خود با خویش][خان عمو][Wish I Could Fly][خشم و هیاهو][یک پنجره][کوچیل و مامان باباش][جزیره‌ی اسرارآمیز][مسیر یک ذره][گناهکار][یادداشتهای یک دانشجوی ایرونی][گفتار نیک][من و بابک][خانه‌ی امن][یک روز یک زن][خطورات][کوچ][بیگانه‌ای در سرزمین ژرمن‌ها][موج][دنیای درون][کائوس][دوشس][شبشیدها][ژولی‌پولی][دختر آفتاب][از خود با خویش][ارغوان و مامان و باباش][دختر همسایه][وبلاگ من][خاطرات الهام][بی‌خداحافظی][امشاسپندان][قصه شهر سکوت][یک‌جای امن برای درد دل][The Blue Guy][خطورات][زنانه‌ها][کلبه‌ی برفی من][contact][افسانه‌های محبت][در کوچه‌های بی‌قراری][آواز آسمان][لاخ‌لاخ][آینه شکسته][کلاغ تنها][A Rainy Heart][خشم و هیاهو][آدم‌نمای پارانوئیدی][نگاه شعر][قلم توتم من است][مونس تنهایی][همیشه بهار][پیام آوران سگال][قطعه گمشده][پیام ایرانیان][ما و نوشی][کت بالو][بیلی و من][میچکا]

دوستان عزیز! هر کس که در این باره مطلبی نوشته خبر بدهد تا نام او را به فهرست اضافه کنیم.

ناهار 315 ميليون تومانى

وارن بوفت سرمايه‌گذار مشهور آمريكايى كه براساس ليست مجله فوربس پس از بيل گيتس دومين مرد ثروتمند دنيا محسوب مى‌شود، چند سالى است كه از مردم بابت ناهار خوردن با آن‌ها و ارائه توصيه‌هاى سرمايه‌گذارى هنگام ناهار پول مى‌گيرد.

درست بنويسيم/ قسمت اول

اين‌بار حسين جاويد براى نوشتن اين‌گونه مطالب اقدام کرده، کار ارزشمندى که گويا قرار است ادامه پيدا کند.

من سوشی را می‌شناس / درجدال با خاموشی

من سوشی را می‌شناسم؛ نه در دنیای مجازی، که در دنیای حقیقی. شنیده‌ام که او سایتی با نام "سوشی و پیشی‌هایش" هم برای خالی کردن عقده‌های خود و انتقام‌گیری از همسر سابقش و عوام‌فریبی به‌راه انداخته است.

وبلاگ ديار کهن

وبلاگ جالبى‌ست، در واقع فقط پادکست است، پادکستى سياسى- اجتماعى

نقش کلمات کليدى در ترافيک سايت‌ها

وبلاگ گلوريا/ توصيه‌هاى يک پيش‌کسوت، هميشه به درد مى‌خوره!

کار، کار خودمان است

راديوی تاكسی روشن است و تعداد قربانيان و مجروحين حادثه تروريستی لندن را اعلام می‌كند. "تعداد كشته‌شدگان تاكنون به52 نفر رسيده است. 55 نفر نيز هنوز در بيمارستان‌های لندن بستری هستند". راننده تاكسی، راديو را خاموش می‌كند و می‌گويد: كار، كار خودشان است./ روزنامه‌نگار نو

يک انتقاد ساده

هنگامی كه خاتمی در روزهای اينچنين در هشت سال پيش قرار داشت و همه جوانانی چون من اميدهای فراوان به او بسته بوديم، از هر انتقاد غيرمنصفانه و هر توهين نسبت به او می‌رنجيديم و نسبت به عاملان آن احساس آزردگی می‌كرديم... /دفتر بى‌مخاطب

بانک‌دارى اينترنتى

ورود گوگل به عرصه‌ى پول الکترونيک/ فارستک

وبلاگ وب‌نما

وبلاگ وب‌نما، چند تا Layout براى وبلاگ طراحى کرده که مى‌تونيد دانلود کنيد!

حقايق جالب ولى به دردنخور/ قسمت پنجم

وبلاگ کوچه (امير فهيمى)

خبر چين خوبه يا صبحانه / پناهندگی

نوشته‌ی فرزاد، کسی که هم در صبحانه و هم در خبرچین کار کرده است.

دادگاه بجاي آزادي سمیع نژاد، وثيقه وي را 20 ميليون تومان كم كرد!

وكيل مجتبي سميعي‌‏نژاد، وبلاگ نويس بازداشت‌‏شده گفت: دادگاه قرار وثيقه موكلم را 20 ميليون تومان تخفيف داد، در حالي كه به اعتقاد ما دادگاه بايد 100 ميليون تومان تخفيف مي‌‏داد و موكلم را آزاد مي‌‏كرد!!

Wednesday, July 13, 2005

فرزندان ما

يک وبلاگ گروهی در مورد تربيت فرزندان با مطالب خيلی مفيد. به خصوص خوندن این نوشته رو به همه کسانی که صاحب فرزند هستن یا در آینده صاحب فرزندی میشن! پیشنهاد می کنم: سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان

اکبر گنجی و بازی مرگ / نیک‌آهنگ کوثر

کافه کارناک

پاتوق وبلاگ‌نویسان در تهران - لینک از نقطه ته خط.

عکس‌های تکان‌دهنده‌ی اکبر گنجی / ایرانیان

لینک از ف.م. سخن - اگر فیلتر است، از این‌جا ببینید: [یک][دو][سه][چهار]

کاخ سفید اعلام کرد جرج بوش نگران سلامت اکبرگنجی است

سخنگوی کاخ سفید در بیانه ای اعلام کرد جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا، نسبت به وضعیت سلامت اکبر گنجی نگران است.

پایان یک آغاز / جمیله کدیور

استفاده آشکار از باتوم،ضرب وشتم زنان و مردان،هتک ،فحاشی و توهین به شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی،تهدید به برخوردهای شدیدتر درآینده...از جمله تازه های تجمع اعتراضی دیروز بود.

سکوت 14 / نوشی و جوجه هایش

"من از سیاسی شدن قضیه میترسم. چرا دروغ بگم؟ الان به هیچی فکر نمیکنم بجز برگردوندن بچه ها. سیاسی شدن این جریان مسلما اصلا به نفع من و بچه ها نیست. "

درست‌نويسى خوابگرد

يادداشت عباس معروفى درباره‌ى «ى» و استفاده از آن

پايان پروژه‌ى فارسى‌سازى جى‌ميل

وين‌بتا

سکوت 13 / نوشی و جوجه هایش

پزشکان و سياست / يک پزشک

نگاهی به يک لیست جالب از پزشکانی که در دوران معاصر درگیر سیاست شده اند.

برای اکبر گنجی / پس‌توها

اکنون / یک‌نفر در زندان / می‌سپارد جان...

نوشته‌ای از هادی / روزهای نگین

تفاوت " تغيير " با " تحول " / مجيد زهري

1- "من می‌خواهم کفش‌های کهنه‌ام را دور بیاندازم" چون‌که "می‌خواهم کفش‌هايی نو بخرم".
2- "من می‌خواهم کفش‌های کهنه‌ام را دور بیاندازم" چون‌که "می‌خواهم پابرهنه راه بروم"!

Tuesday, July 12, 2005

زد و خوردهای امروز تهران

رادیو فردا به نقل از معصومه شفیعی: تجمع كنندگان معترض به ادامه حبس اکبر گنجی مورد ضرب و شتم نيروي انتظامي قرار گرفتند.

آیا حق با نوشی است؟ / نگاه مجید زُهَری

فراخوان کمیته دفاع از زندانیان سیاسی

فراخوان کمیته دفاع از زندانیان سیاسی و فعالان فرهنگی و سیاسی برای گردهمائی سه شنبه در برابر دانشگاه تهران

کمى درباره‌ى جولين به‌ور، نقاش خيابانى

حسن درويش‌پور

ده نرم‌افزار برتر 10 سال گذشته

بابک هزاوه 10 نرم‌افزارى که در 10 سال گذشته بيشتر از همه دانلود شده‌اند را معرفى کرده است.

يک سرويس وبلاگى جديد

odeo، سرويس وبلاگى آينده
وبلاگ X-Party (رضا مقدرى)

تحولات 24 ساعت گذشته / بر ما چه گذشت

وبلاگنویسان و دوستان گرامی نا سلامتی مسابقه ترتیب داده شده! چه شد پس؟
در همین رابطه: مسابقه مقاله نویسی وبلاگی ، تازه درباره مسابقه-1 ، تازه درباره مسابقه-2 .

نگاهی به زندگی / شرتو

تا بحال چندین بار خوندم و شنیدم که هندی‌ها برای نشون دادن برتریشون بر ایرانیان بازی شطرنج رو به صورت یک معما به دربار انوشیروان می‌فرستند تا ایران‌ها روش بازی رو کشف کنند. بزرگمهر وزیر دربار موفق می‌شه و در جواب بازی دیگری (تخته نرد) رو اختراع می کنه و برای اون ها می‌فرسته…

اگر ایرانی ها اسپانسر بودند/ HADITOONS

مانا نیستانی و مجموعه‌ای از منطق و تصوير

نوشی و نگرانی‌هايش / سیبستان

در برابر هيچ کس که زانوی ما را خاکی می خواهد زانو نبايد زد. بچه ها بهشان سخت می گذرد. اما شهر آنقدر هم شلوغ نيست که تو نتوانی از حمايت قانون برخوردار شوی. به کار آن مرد اين طرفها می گويند آدم ربايی.

منوچهر محمدی را دریابیم

صریح بگویم: من احساس می‌کنم قشر فعال (اجتماعی/سیاسی) ما، به دلایلی که بر من روشن نیست، تاکنون تمام تلاش خودش را کرده که منوچهر محمدی را در توطئه‌ی سکوت خفه کند!

اعلام ‌همبستگی ‌روزنامه‌نگاران و دگراندیشان کرد با اكبرگنجی

کمپین: اعلام ‌همبستگی با اكبرگنجی.

سکوت 12 / نوشی و جوجه هایش

"من نیاز به کمک فوری یه وکیل دادگستری (ترجیحا خانوم و البته نه دانشجو) دارم که فردا از ساعت هفت و ربع صبح تا خدا میدونه کی عصر در کنارم باشه."
لطفا این را بازتاب بدهید.

بچه ها آزاد شدند!

فرشید و کوروش که در عراق مشغول ساختن فیلم مستند درباره کوروش کبیر بودند و از طرف نیروهای آمریکایی دستگیر شده بودند، آزاد شدند. خیلی جای خوشحالی داره.

Monday, July 11, 2005

دیدار احتمالی کورش ضیابری با ریاست جمهوری

کورش ضیابری، روزنامه‌نگار جوان گیلانی، نوشته است که راهی دیدار با محمود احمدی‌نژاد است. کورش می‌گوید در این دیدار، حقوق وبنگاران را نیز به‌میان خواهد کشید.

ارتش آمريکا از آزاد ساختن يک آمريکائی ايرانی الاصل خبر ميدهد

متقاضيان استخدام در واحدهای ارتش و پليس، و غيرنظاميان شيعه، هدف حملات شورشيان در عراق

نامه‌ی سرگشاده در حمایت از اکبر گنجی

شیرین عبادی و معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی، در نامه سرگشاده به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به وضعیت گنجی هشدار دادند.

ورونيکا

دست‌نوشته‌هاى کامليا هاشمى/ وبلاگى با طرحى ساده و زيبا و يادداشت‌هاى کوتاه، اما خواندنى

چشم عاشق‌ها برق مى‌زند!

نقش خيال/ حميدرضا زندى

جستجوگر، يک موتور جستجوى فارسى

موتور جستجويى که Page Rank صفحه‌ى يافته شده را هم نمايش مى‌دهد!

نامه ای برای پدر جوجه های نوشی/روزهای نازی

مخاطب پست امروز من فقط یک نفره : مردی به اسم سرجیو ، بابای جوجه های نوشی

وب‌گاه

وبلاگ نسبتاً خوبی به نظرم آمد. تازه‌کار باید باشد اما مایه‌ی نوشتن دارد. خوب است وبلاگ‌هایی که جا افتاده‌اند، وبلاگ‌های نوپا را حمایت کنند تا در فقر مخاطب نخشکند.

برای جوجه‌های وبلاگ‌شهر / خوابگرد

يوسف زيبای من! / حضور خلوت انس

تقاضای کمک عاجل / ملکوت

همه لطف کنند مشکل نوشی را بازتاب دهند. این تنها کاری است که فعلا از دست ما ساخته هست.

لوگزامبورگ به قانون اساسي اروپا پاسخ مثبت داد

مردم لوكزامبورگ روز يكشنبه دهم ژوييه با شركت در رفراندومى با قانون اساسى اتحاديه اروپا موافقت كردند.

Sunday, July 10, 2005

مختصری درباره‌ی ساختار مقاله نویسی (1) / پیام ایرانیان

سکوت نهم / نوشی و جوجه‌هایش

نوشی: «می‌ترسم بچه‌ها امیدشون رو از دست بدن. می‌ترسم خودم امیدم رو از دست بدم. می‌ترسم اضطراب همه‌ی زندگی ما سه تا، من و جوجه‌ها رو سیاه کنه... می‌ترسم. کمک کنید. همگی. هر کاری که فکر می‌کنین می‌شه کرد.»؛
سکوت: [1]، [2]، [3]، [4]، [5]، [6]، [7]، [8]، [9

اهدای دکترای افتخاری به دو ایـرانی از سوی یک دانشگاه امریکایی

دانشگاه American Liberty University دکترای افتخاری خدمات انسانی و ژورنالیزم را به حسین حجازی و شهیـار قنبـری اهـدا کرد.

مرحوم، مجوز مى خواهد!/ایران

لینک از خوابگرد.
دوستان عزیز توجه داشته باشند که برای دریافت مجوز آثار موسیقی از وزارت ارشاد باید از هفت خوان رستم گذشت. به ویژه اساتید ادبیات که شعر های حافظ و مولانا را نیز به این آسانی تایید نمی کنند!!!!

معاملات اهواز / فانوس

نگاهی بر معاملاتی مشکوک در اهواز - سحر حکمت

مسابقه مقاله نويسي وب لاگي / ف.م.سخن

پیشنهادهایی برای برگزاری مسابقه وبلاگی

سکوت / پناهندگی

"علاج حادثه رو ميگن قبل از وقوع بايد كرد ، ولي اگر دستت بسته باشه و قوانين مسخره مملكتت همه چيز رو به سخره گرفته باشه ، چه علاجي بايد براش پيدا كنيم؟"

مسابقه مقاله نويسی وبلاگی / بر ما چه گذشت

پیش بسوی نوشتن:)

گزارشی از وضعيت فعالين جنبش دانشجويی

گزارش زير شامل بخشی از موارد نقض حقوق بشر در مورد فعالين جنبش دانشجويی طی 12 ماه گذشته ( از اول تير ماه 1383 تا 31 خرداد 1384 ) است که توسط رژيم جمهوری اسلامی ايران اعمال شده است .

حمايت اروپا از گنجی و افزايش فشارها بر ايران

اتحاديه اروپا با انتشار بيانيه ای خواستار آزادی اکبر گنجی، روزنامه نگار ايرانی از زندان شده است.

کریم امامی هم درگذشت / خوابگرد

رضا شکراللهی: «... دوران آدم‌های بزرگ دارد تمام می‌شود انگار. مجموعه‌ی چند نويسنده و هنرمند معاصر و تازه را بايد در هم بچلانی تا بشود يکی مثل فريدون ناصری يا کريم امامی؟ نمی‌دانم. کريم امامی تنها افتخاری نبود بر تارک فرهنگ و ادبيات ايران؛ ترجمه‌های استوار او از ادبيات و شعر فارسی به انگليسی غيرايرانی‌ها را هم وامدار او کرده بود...»؛

Powered by Blogger